Ce produse lactate sunt permise chiar și în cazul intoleranței la lactoză

Intoleranța la lactoză este o problemă tot mai des întâlnită. Aceasta apare atunci cand lactaza, o enzimă care se situează în mucaosa intestinului subțire, nu este secretată suficient. Astfel, lactoza nu este digerată corect în intestinul subțire si ajunge în colon. Persoanele diagnosticate cu această afecțiune au simptome precum balonarea, crampe abdominale, indigestia, vărsăturile.

Vestea cea bună e că, în timp ce efectele secundare te-ar putea face să scoți din alimentație pentru totdeauna orice produs din lapte, trebuie să știi că nu este mereu necesară o astfel de măsură. Astfel, doar persoanele cu o intoleranță severa la lactoza trebuie să elimine complet lactatele. Pentru ceilalți, care suferă de forme mai ușoare ale afecțiunii – există produse pe care le pot mânca, fără să aibă manifestări neplăcute. Mai josgăsiți lista unor produse permise în formele ușoare ale afecțiunii.

Unele sortimente de brânză - Nu trebuie să renunți definitiv la brănză, căci există sortimente care nu declanșează simptomele neplăcute ale intoleranței. Astfel, poți opta pentru brănză cheddar și parmezan, sortimente pe care le poți mănca cu o salată de roșii și cu păine integrală. Nu este recomandată mozzarella și nici brănza brie.

Iaurtul - poate fi o alegere bună, însă trebuie să fii atent ce fel de iaurt consumi. Trebuie să optezi pentu iaurtul care conține culturi de bacterii active, probiotic. Aceste bacterii se hrănesc cu lactoza conținută de aceste iaurturi, ceea ce înseamnă că ajunge mai puțină în organismul tău.

În plus, iaurtul ajută la reglarea florei intestinale și este bogat în vitaminele B2 și B12 și în calciu și potasiu.

Untul, permis - un alt produs din lapte pe care îl poți consuma, dacă nu suferi de o intoleranță severă la lactoză, este untul. În cazul în care te simți rău, poți opta pentru untul clarificat. Această varietate de unt este consumată mai ales în India, de mai bine de 5.000 de ani, datorită beneficiilor pe care le are asupra sănătății. Acesta are acțiune antiinflamatoare, ajută în caz de anxietate și previne apariția anemiei.

Chefirul, sursă de vitamine - este gustos, conține vitamine și minerale și poate fi consumat și de către persoanele care nu tolerează lactoza. Este vorba despe chefir, care conține un tip de bacterii care descompune lactoza din stomacul persoanelor care au o deficiență a enzimei lactice. Este ideal de consumat dimineața, la micul dejun.

Laptele de capra - pentru cei care au forme ușoare de intoleranță la lactoză și laptele de capră este o variantă. Însă, spre deosebire de alte produse lactate recomandate în acest caz, laptele de capră are un conținut destul de ridicat de lactoză. În orice caz, acest sortiment este mai ușor de digerat decât cel de vacă, de către persoanele cu stomac sensibil și de căre copii.

Așadar, dacă suferi de intoleranță la lactoză, începe prin a consuma porții mici din aceste alimente și vezi cum te simți. Organismul fiecărei persoane poate reacționa diferit, iar un produs care îi face bine uneia, îi poate crea disconfort alteia. De asemenea, mergi la un consult la medicul gastroenterolog, pentru un test de intolranță la lactoza, astfel încât să afli dacă poți consuma produse lactate.

Sursa foto: 
news.wgbh.org
La Inceput