Află cum să respecți măsura în timpul sărbătorilor de iarnă

Sărbătorile de iarnă sunt deja în toi, iar împreună cu acestea și mesele copioase, stropite din abundență cu alcool și băuturi dulci, sunt la ordinea zilei. Deși este cunoscut că cea mai bună soluție în această perioadă este moderația și abținerea de la mesele copioase, este destul de dificil de urmat acest principiu atunci când masa este plină de bunătăți.

În continuare, v-am pregătit o listă de sfaturi, care vă vor fi de ajutor în evitarea excesului de mâncare, dar și a kilogramelor în plus, a indigestiei și a acutizării bolilor digestive cronice, ce vin la braț cu acest fenomen.

1. Începe fiecare masă cu legume proaspete

Deși sună paradoxal, în special când vine vorba de alegere dintre salatele din legume proaspete și olivier-ul sau „șuba” tradițională. Totuși, e bine să reținem că o porție de salate calorice ne livrează rapid o canitate exagerată de calorii. În acest caz, pentru a păstra tradiția și a fi sănătoși, e bine să punem accent pe legumele proaspete, iar salatele tradiționale să fie doar gustate.

2. Hidratează-te

Un pahar de apă, servit înainte de o masă copioasă, va induce senzația de sațietate și ne va ajuta să nu consumăm prea multe alimente. În plus, alcoolul, fiind un diuretic pronunțat, contribuie la deshidratare în această perioadă. Din acest motiv, băuturile alcoolice, în special cele tari, trebuie servite împreună cu apa. Astfel, după fiecare pahar de alcool, servește unul de apă pentru a preveni deshidratarea și simptomele pronunțate ale mahmurelei a doua zi.

3. Nu te așeza la masă flămând

Ziua de Crăciun sau Revelion, deși plină de emoții, este una în care regimul zilei trebuie păstrat. Astfel, fie că ești gazdă, fie că ești oaspete, nu te așeza la masa de sărbătoare flămând. Servește un dejun și un prânz nutritiv, bogat în proteine și în fibre alimentare, care îți vor oferi sațietate. Astfel, te vei proteja de o cantitate excesivă de alimente și de poftale necontrolate.

4. Ia-ți orele de somn

Insuficiența somnului, dar și stresul care însoțește sărbătorile de iarnă, pot induce organismul în regimul de conservare a energiei. Astfel, toate caloriile, consumate în exces în perioada sărbătorilor se vor depune. A fost demonstrat că somnul ce durează mai puțin de 5 ore contribuie la pofte necontrolate în timpul zilei. Astfel, frigiderul plin de bunătăți și masa îmbelșugată, alături de regimul de conservare a energiei ne vor îngrășa. Nu uita să îți iai minim 8 ore de somn în perioada sărbătorilor.

5. Consumă alcool inteligent

Moderația este cheia succesului și în acest caz. Alege un tip de alcool, pe care să îl servești în timpul sărbătorilor. Evită combinarea diferitor tipuri de alcool pentru a diminua din simptomele mahmurelei a doua zi. Nu amesteca băuturile alcoolice tari cu cele carbogazoase sau cu sucul din comerț. Astfel, vei evita cantitatea excesivă de zahăr și de calorii, dar și poftele necontrolate ce urmează după aceasta.

6. Vestimentează-te corespunzător

Optează pentru haine mulate pe corp la masa de sărbători. O rochie sau o cămașă ce corespunde mărimii actuale te va opri din consumul prea abundent al alimentelor, amintindu-ți de limite.

7. Dă-i corpului timp

Pentru a simți sațietate, corpul are nevoie, în medie, de 20 de minute. Dacă mănânci foarte repede și necontrolat, ai șansa să mănânci prea mult până corpul tău înțelege că este sătul. La masa de sărbătoare, socializează și mănăncă lent. Dacă simți că ești sătul, ridică-te și fă mișcare. Fie că e vorba de o rundă de dansuri, sau de o plimbare în aer liber.

8. Planifică din timp

E bine să te cunoști pe tine și să știi ce alimente te fac să uiți de limite și să exagerezi cu mâncarea. Pentru a evita aceste consecințe, planifică-ți din timp meniul, conduita la masa de sărbătoare și revenirea după mesele copioase.

9. Refocusează-te

Sărbătorile nu semnifică mâncare și exces de alcool. Acestea sunt, în primul rând, comunicare și timp petrecut cu cei dragi. Construiește-ți o ambianță pozitivă și emoții de neuitat alături de ei.

Fii atent la alegerea ta!

 

 

Sursa foto: 
cori.ro
Sursa: 

www.gardenoflife.com, everydayhealth.com

La Inceput