Ce putem face zi de zi pentru a fi în formă

Când vă simțiți bine, viața e mult mai frumoasă și distractivă. Însă indiferent cum vă simțiți acum, este posibil ca oricând să vă îmbunătățiți experiența de a fi sănătoși și fericiți. De fapt, cercetările recente arată că există o componentă nouă pentru obținerea unei sănătăți optime - și poate fi la fel de simplă ca și cultivarea microbilor în fiecare zi.

Așadar, să începem cu intestinul. Ce trebuie să faceți pentru sănătatea lui?

În fiecare dintre corpurile noastre trăiește o comunitate activă de trilioane de bacterii, denumite colectiv microbiome. O mare parte a microbiomei tale unice se află în tractul digestiv, unde este localizată cea mai mare parte a sistemului imunitar.

Contrar părerii greșite a populației că toate bacteriile sunt rele pentru noi, în mod ideal aproximativ 85% din microbiom este compus din bacterii utile numite probiotice.

Probioticele vă pot ajuta să vă simțiți mai bine, deoarece:

• Digestia devine mai bună, astfel încât balonarea ocazională este mai puțin problematică.

• De asemenea, veți absorbi mai multe dintre substanțele nutritive conținute în alimentele bune pe care le consumați, ceea ce vă oferă mai multă energie.

• O floră intestinală echilibrată facilitează atingerea și menținerea unei greutăți sănătoase.

• Un microbiom bogat în anumite probiotice, în special Bifidobacteria, este asociat cu îmbătrânirea sănătoasă.

• Un mediu microbian sănătos ajută la reglarea hormonilor și a zahărului în sânge, îmbunătățind starea de spirit și atenția psihică.

Începeți ziua cu inteligență

Știați că stresul permanent poate împiedica cele mai bune eforturi pentru îmbunătățirea sănătății? Asta pentru că stresul are un impact negativ asupra microbiomei - ceea ce, la rândul său, face mai dificil ca organismul dumneavoastră să funcționeze în cel mai bun mod.

Vestea bună este că reducerea stresului oferă microbilor o șansă de a-și relua locul potrivit în tractul digestiv. Începerea zilei cu practici de relaxare regulate vă poate ajuta să vă mențineți echilibrul intestinal, astfel încât sănătatea dumneavoastră să strălucească.

Încercați să începeți fiecare dimineață cu ceva care să vă calmeze, indiferent dacă este vorba de meditație, yoga sau Tai Chi. S-ar putea să fie chiar util să stabiliți o listă cu lucruri de făcut pentru această zi sau o listă a tuturor oamenilor și lucrurilor pe care le apreciați. Rețineți că și în cele mai agitate zile, există întotdeauna timp să vă opriți și să aveți doar trei respirații minunate pentru a vă concentra înainte de a continua.

Faceți o pauză

Mâncarea are beneficii minunate, dar uneori este, de asemenea, benefic să oferiți sistemului dumneavoastră o pauză. Studiile au arătat că postul poate să îmbunătățească, de fapt, sănătatea generală într-o serie de domenii, printre care:

• Metabolism mai eficient

• Creșterea masei musculare

• O diversitate microbiană mai mare și o barieră intestinală mai puternică

• Memorie și cogniție îmbunătățite

• Starea de spirit mai fericită

Alimentați microbii dumneavoastră toată ziua

Dimineața trezește-ți digestia cu un pahar de apă caldă, un vârf de sare de mare, o lămâie și scorțișoară. Când sunteți gata pentru ceva mai substanțial, mâncați terciul dumneavoastră de zi cu zi.

Alegerile alimentare pe parcursul zilei au un impact imens asupra tipurilor de bacterii care domină tractul digestiv. Pentru a încuraja creșterea probiotică, favorizați produsele proaspete, mâncărurile cultivate / fermentate și alte alimente naturale neprelucrate. Anumite alegeri, inclusiv sparanghelul, bananele, merele și legumele, sunt considerate probiotice benefice, deoarece fibrele pe care le conțin oferă o nutriție perfectă pentru o floră prietenoasă. De asemenea, hidratați-vă corespunzător pe tot parcursul zilei.

Cel mai bine este să mâncați alimentele cât mai aproape de starea lor naturală, deoarece, pesticidele, ingredientele artificiale și alimentele procesate vă pot afecta populația probiotică!

Faceți mișcare

Persoanele active au tendința de a avea microbiomi mai sănătoși decât cei care au un stil de viață sedentar. Pe lângă faptul că este o cale sigură de a intra în formă, exercițiul fizic ajută la echilibrul intestinal.

Însă, indiferent cât de bun este exercițiul fizic pentru dumneavoastră, dacă nu este distractiv probabil că nu îl veți face prea mult timp. Deci, explorați ce tipuri de mișcări vă fac să vă simțiți entuziasmați și fericiți. S-ar putea să vă bucurați de un tango, să vă alăturați unei echipe de fotbal din cartier sau să înotați în piscină.

Petreceți timpul în aer liber

Comunicarea cu natura vă va face să vă simțiți mai bine. Pământul este plin de floră probiotică, așa că atunci când petreceți timpul pentru grădinărit, vă jucați sau, pur și simplu, vă plimbați, introduceți, de fapt, microbiomi în corpul dumneavoastră. Expunerea moderată la soare crește, de asemenea, consumul de vitamina D, iar timpul regulat în aer liber poate chiar să reducă stresul, să îmbunătățească concentrarea și să vă ajute să rămâneți sănătoși.

Setați ora pentru a merge la culcare

Obținerea exactă a cantității potrivite de somn vă ține flora intestinală în formă, astfel încât să vă treziți cu energie și bună dispoziție. Pentru a avea un somn sănătos este nevoie să:

• Dormiți atâta timp cât are nevoie organismul dumneavoastră.

• Opriți toate ecranele luminoase cu două ore înainte de culcare.

• Utilizați acest timp „fără ecran” pentru a stabili o rutină de culcare care să trimită un mesaj corpului dumneavoastră că este timpul să dormiți. Poate doriți să citiți ceva relaxant, să ascultați muzică ușoară, să petreceți timpul liniștit cu cei dragi sau să faceți o baie caldă la lumina lumânărilor.

• Dacă vă treziți în timpul nopții, este mai bine să nu activați nici o lumină puternică, astfel încât creierul dumneavoastră să nu primească un mesaj nedorit de „trezire”.

 

Cuvinte cheie: 
Sursa foto: 
Doctor Sorin
La Inceput