Ții dietă? Îți distrugi mușchii, dar grăsimea va rămâne

Femeile sunt dispuse la sacrificii enorme atunci când este vorba despre slăbit. Inexplicabil însă sacrificiile se reduc la mâncare, astfel că tot mai multe femei aleg să se înfometeze în dorința de a scăpa de câteva kilograme, însă neglijează alte aspecte importate, fără de care nu au cum să obțină niciun rezultat – mâncarea echilibrată, hidratarea și mișcarea. Deși au intrat adânc în obiceiurile femeilor, specialiștii bat alarma încontinuu și atrag atenția că dietele, în special cele fanatice, sunt extrem de periculoase. În urma lor vă veți pierde sănătatea, în schimb kilogramele vor rămâne.

Cel mai bun sfat pe care îl veți primi vreodată în privința unei diete este „Renunțați!” Indiferent dacă mâncați necontrolat jumări de porc sau trăiți cu 800 de calorii pe zi, dietele care nu conțin o varietate de alimente sănătoase sau care aduc cu sine o restricție calorică nu sunt utile nici pentru dumneavoastră pentru termen lung, dar nici pentru sănătate. Unele diete fanatice sunt mai rele chiar decât obezitatea în sine.

Este foarte greu să menții o dietă săracă în calorii din numeroase motive evidente – foame produce disconfort. Faceți un exercițiu. Încercați să vă țineți respirația, la fel ca și atunci când sunteți sub apă. Veți ieși la suprafață pentru că veți avea nevoie de o gură de aer, altfel nu veți supraviețui. Același lucru este și cu înfometarea – dacă nu-i dați organismului energia de care are nevoie, veți exploda. Cu alte cuvinte veți începe să mâncați mai mult, pentru a recupera ceea ce ați pierdut.

„Înfometarea nu are nimic de-a face cu scăderea ponderală. Junghiurile de foame nu sunt altceva decât niște semne că faceți ceva nu așa cum trebuie. Ca să aveți succes în scăderea ponderală nu trebuie să renunțați la mâncare. Trebuie să o alegeți atent”, spune Stephen P. Gullo, expert în diete.

Ce se întâmplă de fapt atunci când vă înfometați

Înfometarea va duce de fapt la încetinirea metabolismului. Asta înseamnă că dacă consumați mai puține calorii, veți arde, de asemenea, mai puține calorii. Înseamnă că în loc să pierdeți greutate, veți pierde masă musculară. Când veți reveni la consumul obișnuit de alimente (dar veți reveni pentru că organismul va avea nevoie de energie) veți fi mai predispuse să acumulați grăsime în loc de musculatură.

Ce obțineți? Riscul de a vă îngrășa mai repede, dar și probleme de sănătate. O dietă cu 800 de calorii pe zi poate avea ca rezultat scăderea imunității, puls neregulat, menstruații neregulate, apetit sexual scăzut, metabolism scăzut, dureri de cap, astenie, tegumente uscate, insomnie.

Chiar și atunci când o dietă vă permite să consumați liber anumite alimente, sănătatea dumneavoastră oricum va avea de suferit. Oricând eliminați o anumită grupă de alimente, pierdeți nutrienții pe care aceasta o aduce, cum ar fi calciul din produsele lactate, fibrele și vitamine E din cereale, carotenoizii și substanțele fitochimice din legume.

Cea mai bună alegere constă în respectarea unor planuri de alimentație în care să includeți cantități rezonabile și variante de alimente care să nu permită să slăbiți mai mult decât un kilogram pe săptămână. De exemplu o masă sățioasă cu legume conține mai puține calorii decât meniurile recomandate de dietele fanatice.  

 

Sursa: 

Cartea ”The women"s health bible”, by the editors of prevention Magazine

La Inceput