Alimente de care aveți nevoie pentru detoxifierea de toamnă

Poluanții, stresul şi mesele neregulate îngreunează procesul de detoxifiere naturală a organismului, făcându-ne mai vulnerabili la boli şi dezechilibre hormonale, susțin specialiștii. Odată cu schimbarea anotimpurilor, organismul uman are nevoie de o dietă adaptată nevoilor şi posibilelor afecţiuni care pot fi contactate pe parcursul toamnei.

Pentru aceasta, medici patologi recomandă înlăturarea din alimentaţie a produselor care conţin îndulcitori artificiali, sirop de porumb bogat în fructoză, grăsimi sau uleiuri parţial hidrogenate, dar şi produsele prelucrate, cu mulţi conservanţi sau sodiu. Pentru detoxifierea de toamnă este bine să consumați următoarele alimente:

Usturoiul. Acesta are proprietăţile antivirale, antiseptice şi antibiotice, spun specialiștii. El nu trebuie să lipsească din nicio dietă de detoxifiere, pentru că acesta scade colesterolul, ajută la secretarea sucului gastric și favorizează metabolizarea grăsimilor.

Sfecla roşie. Specialiștii susțin că această legumă întăreşte sistemul imunitar şi combate anemia prin vitaminele B3, B6, C şi beta-caroten. Pe lângă aceasta, sfecla roșie este o sursă valoroasă de fier, magneziu, zinc şi calciu, fiind alimentul ideal pentru detoxifiere şi buna funcţionare a vezicii biliare şi a ficatului. De asemenea, leguma stimulează producţia de globule roşii şi contribuie la menţinerea condiţiei optime a inimii, muşchilor şi nervilor.

Păpădia. Aceasta stimulează arderea grăsimilor şi curăţarea tractului digestiv. Specialiștii spun că aceasta are şi proprietăţi diuretice, luptând împotriva posibilelor afecţiuni ale rinichilor, precum pietrele sau nisipul. De asemenea, antioxidanţii din păpădie tratează, ameliorează şi vindecă unele boli de piele.

Scorţişoară. Scorţişoara este un aliat al metabolismului, fiind bogat în fier, calciu şi magneziu. Pe lângă aceasta, manganul din scorţişoară ajută ficatul în arderea acizilor graşi şi în menţinerea nivelului de zahăr din sânge la cote normale.

Merele. Aceste legume sunt bogate în nutrienţi, fibre, vitamine, minerale şi fitochimicale benefice, substanţe esenţiale în procesul de detoxifiere. Specialiștii spun că flavonoidele din mere ajută la stimularea producţiei de bilă, intensificând detoxifierea ficatului. De asemenea, merele sunt o sursă bună de pectină, care elimină din organism metalele şi aditivii alimentari.

Lămâile. Bogate în vitamina C, lămâile tratează problemele legate de indigestie şi constipaţie, acţionând ca un purificator al sângelui şi ca un agent de curăţare. Limonadele, spre exemplu, stimulează eliberarea enzimelor şi ajută la conversia toxinelor într-o formă solubilă uşor de eliminat din organism. Un pahar de apă cu câteva felii de lămâie, consumat dimineaţa, ajută la prevenirea bolilor de rinichi.

Busuiocul. Acesta are proprietăți antibacteriene şi este bogat în antioxidanţi care protejează ficatul şi induc transpiraţia abundentă, o altă cale prin care organismul elimină toxinele.

Seminţele de in. Consumul acestora este recomandat, în special, persoanelor care au probleme cu digestia şi suferă frecvent de constipaţie. Fiind bogate în fibre, semințele au un efect laxativ, care ajută la eliminarea toxinele din tractul intestinal. Pe lângă aceasta, semințele de in stimulează arderea grăsimilor și reduce senzaţia de foame, deoarece sunt bogate în acizi graşi Omega-3.

Broccoli. Acesta este considerat alimentul minune în protecția împotriva cancerului. Bogat în vitamina C şi beta-caroten, acest aliment ajută şi sistemul imunitar. Nutriţioniştii recomandă varză de broccoli în locul obişnuitului broccoli, deoarece conţine de 20 de ori mai mulţi antioxidanţi.

Ghimbir. Un studiu recent al Universităţii Columbia a arătat că persoanele care consumă ghimbir în mod regulat îşi ţin apetitul sub control. Totodată, ghimbirul accelerează procesul de detoxifiere naturală, întărind metabolismul şi stimulând tractul digestiv.

 

Sursa foto: 
sanatate.acasa.ro
La Inceput