Ce uleiuri esențiale te pot scăpa de stres? Cercetătorii au făcut o listă a celor mai eficace

Uleiurile esențiale sunt lichide parfumate și sunt extrase din plante, flori și fructe. Cercetările sugerează că aromoterapia cu unele uleiuri esențiale te poate ajuta să te relaxezi și să scapi de anxietate.

În acest articol vă prezentăm unele dintre cele mai bune uleiuri esențiale utilizate în lupta contra anxietății și dovezile care susțin utilizarea lor.

Uleiul de Bergamot

Uleiul esențial de portocale Bergamot provine din arborele de bergamie Citrus. Producătorii extrag uleiul, presând la rece cojile de portocale. Acesta este un ulei popular utilizat în aromoterapie pentru ameliorarea anxietății.

Potrivit unei analize din 2015, în cadrul căreia au fost revizuite mai multe studii, inhalarea uleiului esențial de portocale de bergamot are un efect de reducere a anxietății la șobolani. De asemenea, un studiu publicat în 2013 a constatat că în comparație cu inhalarea vaporilor de apă, aromoterapia cu ulei esențial de portocale de bergamot a redus anxietatea la persoanele care așteaptă intervenții chirurgicale minore.

Muşeţel

Mușețelul este o plantă asemănătoare margaretelor. Producătorii utilizează o distilare cu abur pentru a extrage din florile acestei plante un ulei esențial de fructe, dulce.

Potrivit Institutului Național al Cancerului, un studiu clinic de 2 săptămâni a investigat efectele masajului cu ulei de mușețel la persoanele cu cancer. Studiul a constatat că masajul cu acest ulei diluat a ajutat la scăderea anxietății și a altor simptome mai mult decât un simplu masaj.

Clary sage

Salvia este o plantă medicinală, iar mulți oameni cred că are proprietăți de relaxare și diminuare a stărilor de anxietate.

Un alt studiu, realizat în 2013, a explorat efectele uleiului esențial în cazul a 34 de femei cu incontinență urinară. Participantele au inhalat uleiuri esențiale de salvie, lavandă sau migdale în timpul examenului ginecologic.  

 

Studiul a arătat că în comparație cu femeile care au inhalat uleiuri esențiale de lavandă și migdale, celor, care au inhalat ulei de salvie, le-a scăzut tensiunea arterială și s-a normalizat respirația.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că inhalarea uleiului de salvie poate ajuta o persoană să se relaxeze în timpul examenului vezicii urinare.

Uleiul de Lavandă

Lavandula angustifolia este o plantă violetă cu un miros parfumat. Aromaterapeuții folosesc în mod obișnuit uleiuri esențiale de lavandă, susținând că acestea au proprietăți antiinflamatoare, relaxează mușchii și înlătură anxietatea.

Mai multe studii clinice sugerează că aromoterapia cu ulei de lavandă poate ajuta la reducerea anxietății înainte de operație și alte proceduri cosmetice, precum și în timpul aflării într-o secție de terapie intensivă.

Uleiul de lămâie

Uleiul esențial din frunze de lămâie are un miros bogat de citrice. O revizuire sistematică din anul 2015 a constatat că studiile pe șobolani și șoareci sugerează că expunerea la uleiul de lămâie poate avea un efect de atenuare a anxietății la aceste animale.

Totuși, un alt studiu a constatat că expunerea continuă la ulei de lămâie poate avea efectul opus asupra animalelor și poate provoca, dimpotrivă, stres.

De aceea, ar fi mai bine ca oamenii să folosească ulei de lămâie în doze mai mici sau pentru perioade de timp mai scurte.

De asemenea, este important să spunem că uleiurile esențiale de citrice cresc sensibilitatea la lumina soarelui. O persoană ar trebui să-și protejeze pielea de expunerea la soare atunci când folosește ulei esențial de lămâie.

Neroli

Neroli este un ulei esențial de flori de portocale, care provine din arborele portocaliu amar sau Citrus aurantium. Producătorii, de obicei, extrag uleiul din florile acestui arbore.

Mirosul uleiului este dulce și poate avea proprietăți de înlăturare a anxietății. Cercetările sugerează că aromoterapia cu ulei de neroli are un efect calmant și poate ajuta la tratarea insomniei.

Trandafir

Unele studii pe animale sugerează că uleiurile esențiale din florile plantelor de trandafiri pot fi benefice pentru diminuarea anxietății.

Aceeași analiză arată că uleiul esențial din Rose centifolia și Damascena de Rose utilizat în cercetările pe șoareci arată că proprietățile plantei pot avea un efect de atenuare a anxietății sau de relaxare.

Cu toate acestea, în cercetare se mai spune că alte studii arată rezultate diferite, care contrazic rezultatele menționate mai sus.

Ylang-ylang

Uleiul esențial Ylang-ylang provine din florile copacului Cananga odorata. Mulți aromoterapeuți cred că uleiul ylang-ylang poate ajuta la reducerea stresului și anxietății.

Într-un mic studiu din anul 2015 cercetătorii au descoperit că aromoterapia cu ylang-ylang nu a avut un efect semnificativ asupra anxietății, dar a îmbunătățit respectul de sine al participanților.

Cum se utilizează uleiurile esențiale

Uleiurile esențiale sunt uleiuri foarte pure și concentrate. Multe dintre ele sunt toxice, deci o persoană nu ar trebui să le ingereze.

Majoritatea producătorilor vor recomanda diluarea uleiurilor esențiale cu un ulei de transport, cum ar fi uleiul de măsline sau uleiul de migdale dulci. Citiți întotdeauna eticheta înainte de utilizare și urmați cu atenție instrucțiunile de diluare a uleiului.

Nu aplicați uleiurile fără să le testați pe o porțiune mică a corpului. Unele pot provoca reacții alergice ale pielii și țesuturilor.

Există diverse metode pentru folosirea uleiurilor esențiale diluate, cum ar fi:

-folosirea uleiurilor în dispozitive speciale

-aplicarea uleiurilor pe țesături și mobilier moale, cum ar fi lenjerii de pat, perne

-pentru masaj

-amestecarea uleiurilor cu săruri de baie sau loțiuni

-amestecarea uleiului

Pentru a obține diferite parfumuri și efecte, puteți amesteca uleiurile.

De exemplu, puteți încerca un amestec de ulei de bergamot, tămâie și lavandă cu un ulei de transport. O altă opțiune este să amestecați uleiurile de bergamot, lavandă și ylang-ylang cu un ulei de transport.

Riscuri și considerații

Uleiul esențial pur este foarte concentrat, iar multe pot fi toxice. Din acest motiv, este vital să le diluați în ulei de transport înainte de utilizare. Producătorii oferă de obicei sfaturi despre modul cel mai adecvat de diluare a uleiului esențial.

Diluarea uleiului reduce probabilitatea ca acesta să irite pielea, ochii sau plămânii persoanei. O persoană nu trebuie să aplice niciodată uleiuri esențiale nediluate pe piele sau pe ochi.

Semnele de iritare a pielii sau o reacție alergică la un ulei esențial sunt:

-piele pătată

-mâncărime

-durere

-roşeaţă

Înainte să aplicați uleiul esențial diluat pe piele, mai bine testați-l pe un plasture mic. Dacă apare o reacție, curățați pielea cu săpun și apă caldă și opriți utilizarea uleiului.

Când trebuie să mergeți la doctor?

Unii oameni pot descoperi că uleiurile esențiale contribuie la relaxarea și ameliorarea stresului.

Cu toate acestea, anxietatea cronică poate avea un efect negativ asupra sănătății mentale și fizice a persoanei. În acest caz este bine să fiți consultat de un medic. Simptomele de anxietate pot include:

-dificultăți de somn

-iritabilitate

-tensiunea musculară

-evitarea locurilor publice

-probleme de concentrare

Există multe intervenții care pot ajuta o persoană să gestioneze anxietatea, inclusiv:

-psihoterapie, cum ar fi consilierea și terapia comportamental-cognitivă

-medicamente

-tehnici de relaxare, cum ar fi meditația și yoga

-grupuri de sprijin

-modificări ale stilului de viață, cum ar fi evitarea stresului și exercițiile fizice

Sursa foto: 
www.transilvaniareporter.ro
La Inceput