MITURI. Dacă mâncăm mai multe fructe vom slăbi

MIT&ADEVĂR

Un regim alimentar echilibrat include 3 fructe pe zi, însă trebuie să știm când să mâncăm aceste fructe și în ce cantitate, pentru că tot ce e mult îngrașă.

Unii nutriționiști spun că zahărul din fructe este zahărul benefic. Deseori acolo este numai fructoză curată, care dacă ajunge în sânge nu necesită insulină pentru a fi absorbită de țesuturi, dar la persoanele în vârstă dacă iau o doză mare, începe procesul de formare a grăsimilor datorită unei cantități mărite de zahăr.

„La persoanele în vârstă care au un metabolism mai leneș și nu fac o anumită activitate, respectiv, pornește procesul de  îngrășare, se formează o grăsime albă viscerală care se depune pe organele interne și de aceea nu este binevenit. Avem și un exemplu că o persoană de aproximativ 55- 60 de ani a stat o săptămână pe suc de mere și a adăugat 3 kg”, explică nutriționistul Sergiu Munteanu.

Tinerii care au un mod de viață activ, care știu că după asta vor face antrenament, efort fizic, pot mânca fructe, dar trebuie să fie și ei atenți când și în ce cantitate.

Nutriționistul ne recomandă să ținem cont și când mâncăm aceste fructe. „E de dorit până la ora 16.00. Să fie ca o gustare aparte ori cu jumătate de oră înainte de mâncarea principală ori după două ore de la aceasta”, spune nutriționistul Sergiu Munteanu.

Așadar, totul este bun atâta timp cât știi să echilibrezi, toate fructele sunt benefice, dar nu le consuma ca desert. Dacă combini fructele cu alte feluri de mâncare sau dacă le mănânci ca desert, nu vor face altceva decât să rețină în corp toate glucidele consumate la masa respectivă, vor întârzia procesul de digestie, vor duce la fermentarea celorlalte alimente și, în final, la îngrășare.

Există fructe care pot îngrășa mai mult decât altele, cum ar fi bananele, perele și strugurii, dar mâncate în cantități mici te vor ajuta. În toate trebuie să existe măsură.

Sursa foto: 
unica.ro
La Inceput