Cum să pierzi în greutate după operația de cezariană

Revenirea în formă după sarcină, dar mai ales, dacă ați suferit o operație cezariană, poate fi obositoare și de lungă durată. Pentru aceasta trebuie să țineți cont de câteva reguli.

O operație de cezariană este o intervenție chirurgicală abdominală majoră care poate provoca durere și sensibilitate abdominală. Orice activitate intensă sau program de exerciții nu este recomandat la scurt timp după operație.

„Cel mai bine este să așteptați măcar șase săptămâni după operație pentru a începe o serie de exerciții fizice, chiar dacă ați fost într-o formă excelentă înainte de sarcină”, spune Neeraj Mehta, specialist în fitness și nutriționist.

Ca primă regulă femeile ar trebui să înceapă cu exerciții ușoare, apoi să le intensifice. Deși în primele zile durerile sunt insuportabile și nu vă vor permite nici să stați în picioare, câteva exerciții ușoare pot fi făcute și în pat.

Respirația profundă, compresia abdominală și exercițiile kegel pot fi reluate chiar și în timpul procesului de reabilitare. Odată ce ați primit un semnal verde de la medicul dumneavoastră pentru a începe programul de exerciții fizice puteți opta pentru:

Plimbarea este cea mai bună modalitate de a începe un regim de exerciții după o cezariană. Începeți mersul pe o suprafață plană și lucrați treptat la recondiționarea abdominală. „Începeți cu mersul pe jos de 500 de metri pe zi sau orice altă gamă care vă convine și apoi măriți treptat distanța. Mersul pe jos o să vă ajute să vă tonifiați picioarele și să îmbunătăți starea organismului în  general”, spune Neeraj.

Odată ce vă simțiți confortabil cu această activitate, începeți exercițiile fizice cu mișcare de ritm mediu, timp de câteva minute, continuați cu o plimbare plină de viteză, după care treceți la o plimbare relaxantă, repetați cercul de cel puțin trei sau patru ori. Acest lucru vă va ajuta să ardeți grăsimea și să creșteți și nivelul de energie.

Exerciții Kegel: S-ar putea să le fi învățat în timpul antrenamentelor pentru însărcinate le puteți relua și după naștere, pentru că sunt foarte utile. „Exercițiile Kegel pot îmbunătăți forța musculară a zonei pelviene și ajută la prevenirea prolapsului uterin. În timp ce efectuați aceste exerciții, mențineți mușchii pelvieni când inhalați și expirați în timp ce trageți ombilicul spre coloana vertebrală, contractând mușchii abdominali transversali. Mențineți-vă mușchii pelvieni stabili pe tot parcursul exercițiului ”, recomandă specialistul în fitness și nutriționistul Neeraj Mehta.

Exercițiile Kegel vă pot ajuta să vă reînviorați și viața sexuală.

Exercițiul de menținere izometrică: începeți cu acest exercițiu odată ce simțiți că aveți suficientă putere pentru a face acest lucru fără a vă solicita mușchii abdominali. „Pentru a începe cu exerciții izometrice de așteptare, stați cu picioarele drepte și spatele curbat spre exterior. Apoi încercați să vă întoarceți până la un punct în care vă simțiți confortabil fără a vă solicita zona de incizie. Țineți poziția timp de 7-8 secunde și reveniți la poziția inițială”, afirmă Neeraj.

Exerciții cu greutăți: Odată ce vă întăriți mușchii spatelui și mușchii abdominali, încercați să treceți la exerciții cu greutăți. Începeți cu greutăți ușoare pentru mobilizarea generală și tonifierea corpului. „Pregătirea cu greutate de impact redusă după o operație de cezariană vă va ajuta să aveți un echilibru, să vă îmbunătățiți coordonarea tuturor părților corpului și, de asemenea, să contribuiți la reducerea grăsimii în jurul burții și a altor zone”, explică Neeraj. De asemenea, începeți cu abdomene. „Optați pentru exerciții cum ar fi abdomene invers, abdomene normale cu un ritm foarte lent pentru a consolida zona abdominală”, spune Neeraj.

Exercițiile în apă: Aerobicul în apă este o modalitate excelentă care vă pot ajuta să vă refaceți după o operație de cezariană. Antrenamentele în apă sunt considerate exerciții bune și sigure, deoarece aceste exerciții sunt blânde și eficiente pentru articulații. Înotul este, de asemenea, un exercițiu general de întărire a mușchilor și, de asemenea, îmbunătățește rezistența cardiovasculară, mai afirmă specialistul.

Sursa foto: 
suntmamica.ro
Sursa: 

thehealthsite.com

La Inceput