Ce înseamnă demineralizarea dinților și cum putem proteja smalțul. Specialiștii vin cu câteva sugestii

Smalțul dinților este alcătuit din minerale precum calciu și fosfat, care au un rol însemnat în prevenirea cariilor dentare și protejarea dentinei. Pe măsură ce îmbătrânim, pierdem mineralele din dinți. Acest lucru poate fi provocat de consumul unor alimente acide și a zahărului, dar și atunci când bacteriile se acumulează în gură. Odată ce smalțul sau osul dispar, nu există nicio modalitate de a le recupera, fără a înlocui dintele în întregime.

În timp apare așa numita demineralizare. Un proces în care mineralele sunt eliminate din smalțul dinților. Smalțul demineralizat simte alimente fierbinți, reci, presiunea și durerea mai mult decât smalțul normal. Acest lucru poate contribui la creșterea sensibilității și durerii.

Cu toate acestea, este posibil să preveniți pierderea mineralelor prin schimbarea stilului de viață și să recurgeți la remedii înainte să apară cariile dentare. Acest proces este cunoscut sub numele de remineralizare.

1.Periați-vă dinții

Periajul dinților este important pentru eliminarea bacteriilor. Cariile sunt cauzate în primul rând de acumularea de bacterii Streptococcus mutans în gură.

Potrivit unui studiu realizat în 2016 aceste bacterii sunt transmise prin alimente și băuturi. Spălarea dinților în mod regulat poate elimina bacteriile care pot duce la pierderi de minerale.

2. Folosiți pastă de dinți cu fluor

Nu orice pastă de dinți va acționa împotriva demineralizării. Asociația Americană Dentară (ADA) recomandă pasta de dinți cu fluor. De fapt, pasta de dinți nu va primi sigiliul de acceptare ADA decât dacă conține fluor.

Pasta de dinți cu fluor poate preveni cariile dentare și, de asemenea, vă poate întări dinții, făcându-i mai puțin susceptibili la pierderile de minerale.

3. Fără zahăr

Dentistul Dumneavoastră v-a avertizat probabil despre zahăr și în trecut dintr-un motiv întemeiat. Zahărul este foarte acid și interacționează cu bacteriile din gură prin descompunerea smalțului dinților.

4. Gumă de mestecat fără zahăr

Rolul gumei de mestecat în sănătatea orală a fost subiect de dezbateri zeci de ani, dar studiile arată că versiunile fără zahăr pot promova, de fapt, remineralizarea dinților.

Conform unui studiu mai vechi, guma fără zahăr ajută la eliminarea zahărului, a plăcii și carbohidraților din dinți, încurajând, de asemenea, glandele salivare să producă mai multă salivă.

Guma poate acționa, de asemenea, ca o barieră pentru blocarea pierderilor de minerale. Xilitolul și sorbitolul par să fie cele mai promițătoare ingrediente fără zahăr. Pentru a obține beneficiile de remineralizare a gumei fără zahăr, luați în considerare mestecarea după sau între mese.

5. Consumați sucuri de fructe și fructe cu moderație

În timp ce fructele fac parte dintr-o dietă sănătoasă, echilibrată, ele pot fi, de asemenea, acide. Vorbim în mod special despre citrice, grepfrutul și portocalele.

Acizii din fructe creează un proces de chelare a calciului pe smalțul dinților. Aceasta înseamnă că acizii intră în contact cu calciu și îl îndepărtează. Sucurile de fructe sunt și mai rele, deoarece acestea sunt foarte acide și adesea conțin zaharuri adăugate. Cel mai bine este să stați departe de sucuri și să mâncați fructe acide doar ocazional.

6. Obține mai mult calciu și vitamine

Calciul este produs în dinți în mod natural, acest mineral important este în timp îndepărtat de acizi și bacterii. Puteți înlocui calciul consumând alimente bogate în calciu. De exemplu, un studiu din 2003 a descoperit că brânza bogată în calciu ar putea contracara efectele consumului de zahăr. Dacă dieta este deficitară în calciu, discutați cu medicul despre posibilele suplimentări.

Un studiu din 2012 a descoperit că administrarea suplimentelor de vitamina D poate ajuta la protejarea împotriva cariilor. Întrebați medicul Dumneavoastră sau medicul stomatolog despre administrarea suplimentelor de vitamina D.

Ar trebui să le vorbiți și despre multivitaminele zilnice pe care le consumați pentru a vă asigura că veți primi alte vitamine necesare pentru dinți sănătoși.

7. Scade consumul de produse lactate

În timp ce produsele lactate pot fi surse naturale de calciu, lactoza din produsele lactate tradiționale poate crește aciditatea în gură. Aceasta, deoarece lactoza este un tip de zahăr. Puteți beneficia în continuare de beneficiile calciului alegând lapte fără lactoză sau optând pentru o alternativă la lapte, cum ar fi laptele de migdale sau soia.

8. Consumați probiotice

Atunci când luați în considerare probioticele pentru remineralizare, este important să alegeți tulpini care sunt produse în mod natural în gură. În acest fel, înlocuiți bacteriile bune fără a introduce tulpini potențial dăunătoare.

Următoarele probiotice sunt potențial utile în sănătatea orală și remineralizarea:

Bifidobacterium

reuteri

rhamnosus

salivarius

Puteți găsi probiotice sub formă de supliment și anumite mărci de iaurt care conțin și probiotice. Va trebui să le luați zilnic pentru cele mai bune rezultate.

9. Gura uscată

Gura uscată apare atunci când nu există suficientă producție de salivă. Saliva nu este importantă doar pentru a vă menține gura confortabilă, dar ajută, de asemenea, la prevenirea cariilor.

Conform unei cercetări din 2016, saliva este o parte integrantă a remineralizării. Saliva nu numai că previne uscarea gurii, dar conține și fosfat și calciu.

Dacă aveți gura uscată, discutați cu medicul stomatolog despre gumele de mestecat și clătirile pe care le puteți folosi pentru a crește activitatea salivei.

10. Reduceți alimentele cu amidon

Alimentele care conțin amidon, cum ar fi cartofii, orezul și pâinea, sunt încărcate cu carbohidrați simpli. Acestea cresc cantitatea de zaharuri fermentabile din gură, care vă pot eroda dinții.

Cu toate acestea, potrivit unui studiu din 2003, riscul de carie dentară tinde să fie mai mare atunci când consumi alimente care conțin amidon combinate cu zahăr. De exemplu, orezul îndulcit este problematic pentru dinți, dar orezul simplu nu.

11. Beți mai multă apă

Apa continuă să fie băutura promovată cel mai mult de către medici, nutriționiști și stomatologi. Nu numai că nu conține zahăr în mod natural, ci și ajută la eliminarea substanțelor dăunătoare din organism.

Clătirea gurii cu apă poate ajuta, de asemenea, la reducerea demineralizării atunci când nu aveți o periuță de dinți la îndemână. Această tehnică poate fi utilă în special după consumul de alimente acide sau zaharoase.

Deși cafeaua și ceaiul nu sunt complet în afara limitelor, acestea fac puțin pentru a-ți remineraliza dinții. În plus, aceste substanțe pot fi acide (în special cafeaua). Adăugarea de zahăr poate dăuna și mai mult când vine vorba de sănătatea orală.

Demineralizarea și remineralizarea apar ambele pe suprafața dinților. Fluxul sanguin și smalțul nu sunt conectate, astfel încât luarea suplimentelor minerale nu va remineraliza dinții. Evenimentele care folosesc minerale în sânge, cum ar fi sarcina și vindecarea unui os rupt, nu pot provoca demineralizarea dinților.

Sursa foto: 
www.miculrinocer.ro
La Inceput