De ce ne cade părul. Cauze și soluții imediate

Din anumite puncte de vedere, femeile sunt mai norocoase decât bărbații. Aproape orice femeie va pierde o parte din păr cu timpul, dar rareori va avea zone complet goale. În plus, în cazul femeilor linia frontală nu se pierde, ceea ce se întâmplă la bărbați.

În pofida acestor avantaje rărirea părului poate fi o experiență destul de negativă pentru multe femei, deoarece ele percep acest lucru cu o imagine mai puțin acceptabilă din punct de vedere social. Numeroși factori pot contribui la pierderea părului la femei, dar din fericire există variante prin care putem încetini acest proces.

Este normal în cazul unei femei să piardă 50 -100 de fire de păr zilnic. Acestea sunt de obicei înlocuite de altele noi, care cresc cu o viteză de 1,25 centimetri pe lună. Pe măsură ce femeile îmbătrânesc, iar nivelurile de estrogen scad, ritmul de înlocuire este mai lent, de aceea riscăm să avem cât mai multe zone neacoperite. Cunoscută sub denumirea de alopecie androgenică, acest tip de pierdere a părului este o combinație dintre factori genetici și niveluri crescute de androgeni în sânge, aceștia fiind hormoni care afectează foliculul pilos.

Traume după accidente, divorț sau alte evenimente stresante, precum și probleme de natură fizică, cum ar fi anemia, afecțiunile hepatice sau ale glandei tiroide, pot determina rărirea părului.

SOLUȚII IMEDIATE

Spălați-vă părul mai rar

De fiecare dată când șamponați părul, agenții de curățare îndepărtează uleiurile și fac părul să stea mai lins. Dacă aveți părul normal, spălarea de trei ori pe săptămână este suficientă. Dacă părul este gras, spălați-l în fiecare zi, dar adăugați gel modelator înainte de a-l usca, pentru a-i oferi un plus de volum.

Folosiți balsam pe bază de proteine

Căutați pe etichete ingrediente numite proteine animale hidrolizate. Cunoscute pentru faptul că îngroașă firul de păr, proteinele acoperă trunchiul firului de păr, conferindu-i mai multă grosime și greutate.

Terminați cu o clătire rece

După ce vă spălați părul și îl tratați cu balsam, modificați temperatura apei, astfel încât, timp de câteva minute, să clătiți părul cu apă rece. Apa rece este absorbită de unele tipuri de balsam, ceea ce va da părului volum și strălucire.

TERAPII ALTERNATIVE

Clătirea cu oțet

Oțetul face părul strălucitor  și îi conferă un aspect mai des. Amestecați o lingură de oțet alb cu jumătate de litru de apă într-o sticlă cu pulverizator. Pulverizați după ce ați spălat părul și l-ați dat cu balsam. Lăsați aproximativ trei minute, apoi clătiți.

Dacă vă este teamă că părul va mirosi, puteți folosi ceai de mușețel în loc de apă.. Acesta va ajuta să dispară mirosul și va conferi un plus de strălucire.

SOLUȚII PE TERMEN LUNG

DIETĂ ECHILIBRATĂ

Femeile care țin diete severe riscă să se confrunte cu căderea părului. Proteinele și fierul sunt în special importante pentru creșterea normală a părului. Cele mai bune surse de proteine includ carnea, produsele lactate degresate, legumele boabe și cerealele integrale. Pentru fier, savurați carnea slabă, peștele și produsele cerealiere îmbogățite cu fier.

OPȚIUNI MEDICALE

Minoxidil (Regane sau produse generice) este un tratament eficient anume în alopecia androgenă. „Aproximativ o treime dintre persoanele care îl folosesc prezintă creștere de păr din nou, iar o altă treime își va păstra pilozitatea încă prezentă”, Diana Bihova, medic dermatolog.

CÂND TREBUIE SĂ CONSULTAȚI MEDICUL

Femeile tinere care suferă de căderea părului pot avea probleme medicale, cum ar fi hipotiroidism sau afecțiuni dermatologice.

Dacă urmați un tratament nou și apare căderea părului : numeroase medicamente eliberate cu sau fără rețetă, inclusiv diureticele, medicația tiroidiană și chiar ibuprofenul pot declanșa uneori căderea părului.

Dacă pierderea părului începe brusc și apar zone goale: ar putea fi vorba despre o afecțiune, numită alopecia areata, considerată a fi corelată atât cu istoricul familiei, cât și cu stresul. Această afecțiune este deseori temporară, iar părul poate începe să crească din nou în câteva luni.

 

 

 

Sursa: 

Cartea „Biblia sănătății femeii”

La Inceput