Ce trebuie să faci pentru a obține o reușită mai bună la examenele de BAC

Se apropie examenele, dar mai ai ceva timp pentru a revizui toate cunoștințele obținute în timpul orelor. Acum e timpul să ai grijă, în special, de alimentație și somn, pentru a susține examenele cu succes, folosind în acest scop o mulțime de mijloace.

Bineînțeles, nu poți să te pregătești integral de examenele de BAC cu o săptămână înainte. Însă, în acest timp încă este posibil să-ți dezvolți capacitățile pentru a obține câteva puncte în plus.

Alimentația

Pentru a asigura organismul și creierul cu mai multe substanțe nutritive, trebuie să alegi cu atenție alimentele și să eviți gustările dese care perturbă regimul alimentar, în ceea ce privește conținutul și regularitatea consumării acestora. Ia masa de trei ori pe zi și o gustare. Mereu mănâncă la masă și profită de pauză, niciodată nu te grăbi. Optează pentru un mic dejun mai variat – consumă cereale, un produs lactat, un fruct întreg sau unul stors, un mic desert, cum ar fi un cub de zahăr, miere sau gem pe o felie de pâine. Echilibrează-ți meniul zilnic și încearcă să-l faci mai variat. Nu neglija legumele, pentru că acestea sunt o sursă excelentă de vitamine și minerale. Consumă mai mult pește, cel puțin de două ori pe săptămână. Peștele este bogat în Omega-3, care ajută la o bună funcționare a creierului. Consumă mai multe glucide complexe - paste făinoase, orez, cartofi, iar seara optează pentru o masă ușoară.

Băutura

Uită de alcool! Dacă acesta îți poate da impresia de stimulare, în realitate, alcoolul, mai degrabă, cauzează apariția problemelor de memorie. Cu toate că acesta induce somnul, totuși el îl tulbură și cauzează treziri pe timp de noapte. Consumă cât mai multă apă, cel puțin un litru și jumătate pe zi.

Amintește-ți că creierul este compus din 80% de apă, și de aceea, apa este o necesitate vitală pentru el. Trebuie să eviți băuturile carbogazoase și alte băuturi ce conțin zahăr. Ele sunt absolut inutile, spun doctorii. Bea ceai sau cafea, dar în limita admisibilului. Deși se știe că aceste băuturi bogate în cafeină au un efect de stimulare, totuși, dacă sunt consumate în exces, acestea pot cauza apariția stresului și al anxietății, fiind astfel inutile pe perioada examenelor.

Somnul

Nici într-un caz nu trebuie să mergeți la culcare mai târziu, doar pentru a avea mai mult timp de lucru. Noaptea niciodată nu a fost un timp potrivit pentru a studia. Orele necesare pentru somn sunt incompresibile și ar trebui să dormi, în medie, câte opt ore pe noapte, indiferent de preferințele tale. Trebuie să te înveți să-ți cunoști propriile necesități și ritmuri. Este foarte important ca timpul de trezire și de culcare să fie regulat, iar cel mai bine este să creezi un program al orelor de somn, adică să mergi la culcare îndată ce simți primele semne de oboseală - căscat, scăderea capacităților, senzația de pleoape grele.

Dacă nu poți adormi, atunci poți să faci o sesiune de relaxare. În orice caz, nu consuma somnifere, deoarece acestea pot perturba memoria și diminua potențialul de lucru a creierului pentru următoarea zi. Niciodată nu ezita să tragi un pui de somn. Stereotipul conform căruia un pui de somn ar împiedica somnul de noapte este fals. În timpul acestei scurte perioade de somn organismul își restabilește puterile și capacitățile.

Sportul

Sportul este cea mai bună modalitate de a scăpa de stres. Prin urmare, sportivii nu trebuie să-și înceteze activitatea, ci să o reducă un pic, pentru a avea mai mult timp și energie pentru studii. Și fii atent la traume! Persoanele care practică sportul mai puțin trebuie să-și programeze timpul astfel încât să efectueze activități fizice în mod regulat – înot, plimbări, mers pe bicicletă, sală de sport.

Practicarea sportului este o modalitate excelentă de a te relaxa și de a respira aer curat. Respirația, la fel, te poate ajuta să scapi de stres. Nimic nu e mai eficient decât efectuarea exercițiilor de respirație: inspiră adânc, lent, prin abdomen, astfel încât aerul să ajungă adânc în plămâni, apoi expiră eliberând abdomenul.

Ce trebuie să știm despre medicamentele anti-oboseală și alte preparate de stimulare a memoriei

Foarte mulți studenți recurg la suplimente alimentare pentru a atenua oboseala și a stimula memoria. Acestea sunt, de obicei, preparate care conțin vitamine și minerale, antioxidanți și chiar ginseng și sunt consumate în calitate de medicament.

Deși efectele lor nu au fost demonstrate științific, acestea nu sunt periculoase și pot uneori să contribuie la completarea unor lacune. Trebuie să fii atent la supradozaj și respectă instrucțiunile indicate.

În același timp, consumarea altor preparate, precum drogurile și medicamentele, inspiră o profundă neîncredere. Preparatele benzodiazepine, beta-blocante, somnifere, amfetamine etc. sunt interzise. Acestea au efecte negative, reduc productivitatea creierului și chiar sunt periculoase. Deci, mai bine citește cu atenție instrucțiunile, studiază compoziția preparatelor și cere sfatul medicului sau al farmacistului în caz de necesitate.

 

Cuvinte cheie: 
Sursa foto: 
capital.ro
Sursa: 
La Inceput