Cum influențează smartphone-ul asupra creierului tău și al copilului tău

Să recunoaștem: majoritatea dintre noi depind de telefoanele mobile. Le folosim de nenumărate ori pe zi pentru a păstra legătura cu copiii noștri, pentru a citi știrile, pentru a ne umple timpul liber și pentru a vedea ce fac prietenii. Totuși, taparea fără sfârșit, apelarea, citirea mesajelor de e-mail și tot ce faceți pe telefonul dumneavoastră vă influențează direct inteligența.

Telefoanele noastre sunt ușor de accesat, la locul de muncă, la masă, în timpul exercițiilor și atunci când ne odihnim. Atunci când smartphone-urile erau o noutate nu părea atât de deranjant să verifici în mod constant e-mailurile și să răspunzi la texte, sau să-i vezi pe alții să se rupă de la interacțiunea față-în-față pentru a face același lucru. La un moment dat, era chiar amuzant să privești oameni atât de devotați tehnologiei. Acum, cei care stau doar cu nasul în telefon sunt considerați nepoliticoși și antisociali. Cu cât tot mai mulți adolescenți și copii mai mici stau lipiți de ecrane, omniprezența telefoanelor inteligente poate fi o amenințare la adresa performanțelor academice și a dezvoltării abilităților sociale.

Noi cercetări ale University of Texas at Austin sugerează că obiceiul de a sta mereu cu telefonul în mână sunt mai mult decât deranjante pentru alții. Simpla prezență a smartphone-ului scade puterea de inteligență. Cu cât este mai mare gradul de dependență de telefon, cu atât este mai mare și reducerea capacității cognitive disponibile.

Profesorul Adrian Ward a condus o echipă care a realizat două experimente pe o perioadă de două săptămâni pentru a testa dacă sau în ce măsură prezența unui smartphone a afectat memoria de lucru - care include capacitatea de a selecta și prelucra informații - abilitatea de a raționa și de a rezolva probleme. Echipa, de asemenea, a vrut să știe dacă este vreo diferență atunci când telefonul stă pe birou, în geantă, în buzunar sau într-o altă cameră.

Primul experiment a implicat 548 de studenți ale căror smartphone-uri erau fie pe biroul lor, fie lângă ei cu soneriile și setările de vibrații oprite. Cercetătorii au descoperit că simpla prezență a smartphone-ului unei persoane afectează în mod negativ capacitatea cognitivă „chiar și atunci când participanții nu folosesc telefoanele și nu raportează că se gândesc la ele”.

După ce au finalizat un set complex de sarcini, cum ar fi, probleme de matematică și teste de reținere a informațiilor pentru evaluarea atenției, elevii au răspuns la întrebări despre modul în care au simțit că smartphone-urile le-au afectat performanța în cadrul testelor. Ei au fost întrebați, de exemplu, cât de frecvent s-au gândit la telefoanele lor și dacă asta a avut un efect asupra atenției lor.

În al doilea experiment, cercetătorii au explorat modul în care dependența unui individ de telefonul său - convingerea că au nevoie de el în orice moment - a afectat capacitatea cognitivă. Subiecții acestui experiment au efectuat sarcini la calculator, unii având telefonul mobil pe birou, pe când alții într-o pungă sau buzunar, într-o altă cameră sau a fost oprit.

Atunci când participanții au fost întrebați cum i-a afectat locația telefoanelor mobile, probabil, vă gândiți că majoritatea subiecților de test au declarat că nu au avut niciun efect. Ei bine, 75 la sută au susținut că locația telefonului nu i-a afectat deloc, iar 85 la sută au susținut că locația telefonului lor „nu a ajutat nici nu le-a afectat” performanța. Cercetarea a arătat altfel, iar telefonul mobil din apropiere i-a provocat în mod deosebit pe cei care au raportat că sunt dependenți de telefon. Ward a constatat că cei care se agață mai mult de telefoanele lor au rezultate mai rele la teste.

Rezultatele celor două experimente, publicate în Jurnalul Asociației pentru Cercetarea Consumatorilor din aprilie, indică faptul că „perioadele definite și protejate de separare” între utilizatorul de telefonie mobilă și telefonul său mobil pot îmbunătăți funcția creierului și pot permite oamenilor să efectueze unele lucruri mai bine.

O dată cu începerea anului școlar, părinții copiilor și adolescenților care sunt legați în mod previzibil de telefoanele lor ar trebui să ia atitudine. Poate punerea telefonului în dulap sau în geantă la începutul orelor ar putea reduce dependența copiilor și ar spori performanța lor academică. Conform cercetărilor recente, cei mai dependenți de dispozitivele lor beneficiază cel mai mult din urma absenței lor.

Cu toții putem regândi unde și cum folosim telefoanele mobile și relația noastră cu acestea. S-ar putea să fiți surprins de modul în care pur și simplu ținându-l departe de ochii noștri ar putea să ne elibereze mintea.

Sursa foto: 
www.health.usnews.com
La Inceput