Ce înseamnă un spate sănătos și ce ar trebui să facem să nu ne doară

Toți vrem să arătăm bine și să ne simțim bine, dar pentru aceasta este nevoie să depunem și efort și să avem grijă de sănătatea noastră. Kinetoterapeutul Nicoleta Botezatu ne explică ce înseamnă conceptul unui spate sănătos și de ce este important să avem grijă de noi în fiecare zi. 

Un spate sănătos înseamnă:

Mușchi sănătoși și bine antrenați

Stabilitate vertebrală - este atunci când o persoană adoptă pozițiile corecte și mușchii au tonus potrivit pentru a-l menține.

- Curburi fiziologice normale. După cum știm coloana vertebrală nu este dreaptă, ci are anumite curburi fiziologice:

  • Curbura cervicală
  • Curbura toracală
  • Curbura lombară
  • Sacrumul

- Mobilitatea adecvată. Când articulațiile au amplitudinea de mișcare corectă.

Rolul coloanei vertebrale este de:

Sprijin

Este centrul nostru de greutate, adică capacitatea organismului nostru de a ne menține în picioare. Coloana vertebrală este funcția de bază ce ține de mișcarea noastră.

Protecție

Coloana vertebrală ne protejează zi de zi de traume. Noi avem un anumit reflex al coloanei vertebrale de a ne proteja și de a ne menține echilibru.

Mobilitate

Pe lângă coloana vertebrală, corpul uman are două centuri principale: Centura scapulară și pelvină. Ambele sunt atașate de coloana vertebrală și absolut orice problemă a coloanei ne dă dureri în picioare și mâini. Nu ne doare piciorul sau ne amorțește mâna pentru că am stat într-o poziție incorectă, ci deoarece coloana vertebrală poate să dea dureri în picior și în mână. Toate aceste simptome pot fi o potențială hernie de disc, care a presat un nerv. Aceste simptome apar din senin și ne dau de știre că ceva nu este în regulă, prin urmare este nevoie să ne adresăm medicului.

Amortizare

Coloana vertebrală ne protejează de șocuri, mai exact ne ține echilibrul.

Trebuie să știm ce măsuri să luăm atunci când ne doare spatele, pentru că uneori după o aplecare bruscă, nu ne mai putem ridica. Oamenii, de obicei, spun: „Am ridicat ceva greu și am hernie de disc. Greșit. Hernia de disc apare pe parcursul vieții și e cauzată de mai mulți factori, cărora le oferim condiții să apară. Facem unele mișcări greșite, iar în consecință corpul clachează. Mușchii se ghidează de reacții, adică după felul cum îi educăm. Dacă ședem pe scaun 10 ore pe zi într-o poziție incorectă, peste cinci ani nu ne vom mai putea lăuda cu un spate sănătos, pentru că așa l-am educat. Așa i-am arătat că este corect. Trebuie să înțelegem ce se întâmplă cu noi și cum să reacționăm în această situație.

Cea mai bună cale de a ține orice maladie departe de noi este prevenția:

În general mintea noastră funcționează așa: M-am aplecat brusc, m-a apucat spatele, am mers la medic, am luat medicamentele pentru atenuarea durerii, apoi ne-am continuat viața liniștiți. Trebuie să avem grijă de spatele nostru chiar dacă nu doare. Durerea apare deja într-un caz extrem, atunci când organismul ne dă de înțeles că este timpul să luăm anumite măsuri.

Cum trebuie să ne protejăm

- Somn: 8 ore pe zi.

- Ergonomia: crearea condițiilor optime de muncă. De exemplu: plasarea calculatorului în linia noastră vizuală, ca să nu fim nevoiți să aplecăm capul ca să ne uităm la calculator.

- Evitarea sedentarismului: stăm la muncă așezați 8 ore pe zi. Ideal ar fi să ne ridicăm cinci minute pe oră, ceea ce ne schimbă radical viața.

- Efectuarea mișcărilor cu efort dozat: Multe femei merg la sport și se antrenează în grup. Sunt eforturi perfecte, dar fiecare dintre noi are o capacitate de efort subiectivă. Trebuie să facem efortul care ni se potrivește și pe care îl vom putea face. Efortul nu se face doar pentru slăbit.

- Controlul alimentației. Este foarte important ce alegem să mâncăm și cât.

- Evitarea schimbului brusc de temperatură. Mulți oameni vor spune că i-a tras curentul, că era prea frig, de asta îl doare spatele. Mitul cu trasul curentului nu mai funcționează. Trebuie să avem grijă la ce temperatură suntem și la ce temperatură trecem, astfel vom evita multe probleme de sănătate. Mușchii noștri se adaptează după temperatură. Trebuie să ne îmbrăcăm bine și să ne călim. Adaptarea organismului la temperatură caldă, rece.

Tratamentul durerilor de spate înseamnă:

  • Înlăturarea factorilor care pot provoca durerea
  • Echilibrarea mușchilor (global și analitic) prin terapii manuale musculare și exerciții speciale indicate de către specialist,
  • Corectarea poziției spatelui

Durerea de spate apare dintr-un milion de motive. Depinde de Dumneavoastră cum le diminuați.

Sursa foto: 
Unica.md
Sursa: 

sanoteca.md

La Inceput