De ce ar fi bine să practici Muay Thai. Iată 9 motive

Muay thai, cunoscut și ca sportul național al Thailandei, câștigă tot mai multă atenție din partea iubitorilor de sport. Chiar dacă presupune un stil de luptă intens, muay thai este mult mai abordabil și grațios decât credeți.

Antrenorii spun că prima lecție de Muay Thai nu va fi precum cea pe care ați văzut-o la televizor, într-un ring profesionist, și nici nimeni nu vă va lăsa cu ochiul vânăt. Antrenamentele pentru începători se concentrează pe forma acestui gen de sport și abia după ce veți fi pregătit, antrenorul vă va trece la o nouă etapă.

Am selectat 9 motive care recomandă acest tip de sport.

1.Muay Thai poate reduce anxietatea

S-ar părea că acest tip de sport sporește anxietatea, dar luptele, dimpotrivă, pot fi liniștitoare odată ce începeți să-l practicați. „Aveți puțin timp să vă gândiți la adversar, pentru că trebuie să reacționați în mod constant la fiecare mișcare a acestuia”, explică antrenoarea Raquel Harris, campioană muay thai din New York.

„Muay thai m-a ajutat să controlez anxietatea și stresul zilnic”, spune Edyk Jeffry, antrenor și manager la NY San Da, o școală de arte marțiale din New York.

2. Muay Thai îmbunătățește echilibrul

„Orice mișcare care vă cere să stați pe un picior, cum ar fi lovirea, vă poate îmbunătăți echilibrul”, spune Raquel Harris.

„Muay thai este un sport bazat pe judecată, astfel încât echilibrul este un punct important în formarea acestuia”, spune antrenorul de arte marțiale Edyk Jeffry. „Este important să arătați că vă controlați corpul și lupta”.

3. Muay Thai lucrează la mușchii multipli

Spre deosebire de alte sporturi de luptă în care sunt puși în mișcare pumnii și picioarele, muay thai implică în acțiune practic întregul corp - coatele, mâinile și genunchii.

„Mișcați-vă și apărați-vă din mai multe unghiuri, astfel încât toți mușchii și sistemele energetice să lucreze”, spune Dan Roberts, CSCS, un antrenor personal care a lansat un plan de luptă inspirat de muay thai, NUK SOO.

„Vă străduiți să îndepliniți fiecare mișcare corect și grațios și astfel veți arde și mai multe calorii, deoarece mișcările corecte presupun o mai mare întindere a șoldurilor și umerilor”, afirmă antrenorul Edyk Jeffry.

4.Muay Thai este un antrenament cardio intens

Cardio nu este o glumă. Atunci când antrenorul personal, Dan Roberts, a fost instruit în Thailanda, profesorul său îl obliga să lovească de 500 de ori într-un sac, înainte ca lecția să înceapă.

„Atleții din Muay thai se pregătesc nu doar pentru a-și antrena mușchii, ci și pentru a-și menține sistemul lor nervos central și sistemul cardiovascular sănătos”, spune antrenorul. Acest lucru explică cum antrenorul de arte marțiale Edyk Jeffry a pierdut 50 de kilograme din momentul în care a început să se antreneze.

„Pentru a fi eficient la muay thai, trebuie să alergi și să sari coarda tot timpul, și asta doar pentru a-ți pregăti corpul pentru sutele de lovituri și genunchi pe care îi vei primi”, spune el.

5.Muay Thai îți îmbunătățește reflexele tale

Din păcate, nu veți fi singurul care dă cu coatele. De asemenea, va trebui să evitați loviturile adversarului, ceea ce înseamnă că trebuie să reacționați mai rapid. „În muay thai există diverse metode de a lovi și de a te apăra”, spune trainerul Raquel Harris.

Puteți să vă îndepărtați, să blocați, să aruncați. Trebuie să fiți rapid pentru a alege cea mai bună mișcare defensivă în acel moment. Reflexele se îmbunătățesc atunci când creierul și mușchii comunică unul cu celălalt mai eficient.

„Veți simți că puteți reacționa la situațiile de zi cu zi mult mai repede, mai ales când sunteți sub presiune”, spune Dan Roberts, antrenor personal.

6.Muay Thai te învață să te aperi

Orice antrenament de luptă va fi util dacă vreți să vă apărați, dar muay thai are câteva mișcări cheie care ies în evidență. „Într-o situație din viața reală, mi-aș folosi genunchii și coatele”, spune Raquel Harris. Întoarcerea este o tehnică care implică menținerea adversarului în timp ce atacați.

„Nu am avut niciodată o situație amenințătoare în care aș fi avut nevoie să o folosesc, dar am reușit să atac cu succes, să arunc și să domin adversari de trei ori mai mari decât mine în ring, fără eforturi prea mari”, povestește Harris.

7.Muay Thai te face mai sigur

Veți deveni mai încrezători în forțele proprii după un antrenament de muay thai. Veți înțelege mai bine ce lucruri minunate puteți face cu corpul dumneavoastră.

„Știind cum să vă apărați de un pumn sau cum să loviți pe cineva, vă oferă un motiv în plus să vă simțiți bine în corpul dumneavoastră”, spune antrenorul Dan Roberts.

„Corpul este adesea redus la un ornament - în special pe rețelele de socializare, unde toată lumea este frumoasă și fotogenică. Dar muay thai te învață că trupul tău este mai mult decât atât: este un instrument de exprimare”, a adăugat acesta.

8.Muay Thai te învață să fii strateg și rapid

„Antrenamentul înseamnă mai mult decât lovituri”, spune Edyk Jeffry, antrenor de arte marțiale. „Știind când să lovești, înseamnă că trebuie să îți perfecționezi timpul, precizia și apărarea”.

De asemenea, înseamnă să gândești cu cinci pași înaintea adversarului tău.

9.Muay Thai este mai mult decât un antrenament

„Muay thai este un sport înrădăcinat în tradiții și respect”, spune profesorul de arte marțiale Edyk Jeffry.

„Cei mai mulți practicieni efectuează un wai - un salut Thai care constă din împreunarea și arcuirea palmelor, ca în timpul rugăciunii, înainte sau după antrenamente și competiții”.

 O luptă muay thai nu este o bătălie în bară. „Este nevoie de o echipă de oameni să se pregătească pentru o luptă - coechipierii, antrenorii, chiar adversarul și antrenorul acestuia. Totul este o sinergie”, spune Jeffry.

În Chișinău antrenamente Muay Thai puteți practica la Niagara Fitness Club, Club Lion Muay Thai, Thai Boxing Club. Costul unui abonament începe de la 350 de lei pentru 8 antrenamente și variază în funcție de sala aleasă.

Sursa foto: 
www.livestrong.com
La Inceput