8 lucruri pe care fiecare femeie ar trebui să le facă la 40 de ani

Vârsta de 40 de ani este una frumoasă, dar care aduce cu sine o serie de schimbări majore în stilul de viață al femeilor. Deoarece cheia succesului este prevenirea, toate femeile ar trebui să știe la ce să se aștepte și prin ce schimbări va trece organismul lor la această vârstă.

Specialiștii susțin că odată cu înaintarea în vârstă metabolismul devine mai leneș. El scade cu 2% pe decadă. De asemenea, după 40 de ani femeile sunt predispuse să piardă din masa musculară, oasele devin mai fragile, scade libidoul, stările de anxietate sunt mai pronunțate. Foarte des femeile intră în depresie la această vârstă.

Este bine să stabiliți următoarele 8 obiceiuri de prevenire a acestor stări și, nu numai că veți contracara aceste schimbări, ci veți fi rămâne mai sănătoase, revigorante, energice și mai împlinite.

1. Din nou micul dejun. Da, trebuie luat. Obligatoriu

Nutriționiștii confirmă că micului dejun este esențial pentru menținerea unei greutăți optime. Într-un studiu, femeile care au mâncat un mic dejun sățios au pierdut 21% din greutatea corporală după 8 luni, comparativ cu 4,5% în cazul celor care au adoptat un regim alimentar cu un conținut scăzut de carbohidrați. Femeile care au mâncat la micul dejun ceva consistent au continuat să piardă în timp în greutate, chiar dacă au consumat mai multe calorii totale, în timp ce grupul ce consumau alimente cu conținut scăzut de carbohidrați a început să recâștige în greutate după 4 luni.

2. Activează-ți metabolismul prin sport

Antrenamentele de forță efectuate timp de 6 luni pot crește metabolismul, astfel încât veți arde mai multe calorii chiar și atunci când sunteți pe canapea.

3. Luați suplimente de vitamine, în special calciul și vitamina D

Ambele sunt esențiale pentru oasele puternice, însă mulți experți consideră că reperele curente sunt prea scăzute. Fundația Națională de Osteoporoză recomandă ca femeile în vârsta de 40 de ani să obțină zilnic 1000 mg de calciu și 400 până la 800 UI de vitamină D din alimente cum ar fi: laptele sau somonul, împreună cu suplimente, dacă este necesar. Unii experți în nutriție sugerează să ridicați aportul de vitamine până la 1000 UI pe zi pentru o sănătate optimă.

4. Alungați orice sursă de stres

O inimă sănătoasă bate mai repede când inspirați și mai lent când expirați. Însă, stresul inhibă această „variabilitate a ritmului cardiac natural”, declanșând schimbări nesănătoase în întregul organism, incluzând creșterea tensiunii arteriale, scăderea energiei la nivelul creierului, a libidoului și moartea celulară mai rapidă. De fapt, stresul vă face să îmbătrâniți mai repede, spun doctorii.

Pentru a vă aduce inima într-un ritm mai sănătos, inspirați pe nas pentru 4 bătăi și apoi expirați. De asemenea, faceți pauze de cel puțin două ori pe zi de la serviciu pentru a vă relaxa sau oricând simțiți presiune.

5. Mâncați proteine

Consumul alimentelor cu toți aminoacizii necesari pentru a forma proteine complete de cel puțin două ori pe zi mărește nivelurile de neurotransmițători care ridică dispoziția, ceea ce poate ajuta la ameliorarea simptomelor depresiei, cum ar fi gândirea lentă și memoria slabă. Specialiștii recomandă pentru aceasta să mâncăm proteine la fiecare masă. Sursele bune includ pește, ouă, seminție quinoa. Nu renunțați, însă total la carbohidrați: aceștia măresc starea de spirit prin cresc producția de serotonină în creier.

6. Fii aventuroasă cu partenerul tău

Încercați ceva nou și nu doar în dormitor. „Când te îndrăgostești, centrele de dopamină iau foc în creier. Același lucru se întâmplă când faci ceva diferit și aventuros”, spune dr. Laura Berman, director al Centrului Berman, o clinică de terapie sexuală din Chicago. „Activități precum dansul sau călătoriile într-un nou loc de vacanță stimulează libidoul”.

Încercați jucăriile sexuale. Nu e obligatoriu, însă s-ar putea să descoperiți ceva nou, care să vă surprindă plăcut. Un sondaj realizat de Centrul Berman a constatat că femeile care folosesc jucării sexuale (mai ales în relații) au avut mai mult interes față de sex, excitare mai mare, orgasme mai ușoare și mai puține dureri în timpul actului sexual.

7. Ieși cu prietenele tale

Relaxarea cu prietenii reduce stresul, sporește stima de sine și chiar te face mai iubitor față de partenerul tău când ajungi acasă. „Femeile sunt minunate când socializează, dar adesea ele renunță la ieșirile cu amicele după această vârstă din cauza carierei și familiei”, spune Edward Schneider, decan emerit și profesor de gerontologie și medicină la Centrul Andrus Gerontology al Universității din California. Femeile cu rețele sociale extinse prin familie, muncă, organizații de voluntariat, grupuri religioase sau hobby au tensiune arterială mai scăzută, mai puțin diabet zaharat, risc redus de boli de inimă.

8. Faceți analizele de rutină necesare

După 40 de ani este obligatoriu să consulți anumiți medici și să faci anumite analize medicale. Astfel, trebuie să verificați:

Tensiunea arterială

Examenul ocular

Testul Papanicolau și examenul pelvian

Tiroida

Analiza generală a sângelui

Mamografia

Glicemia

Sursa foto: 
www.prevention.com
La Inceput