Nouă măsuri utile pentru depășirea accesului de migrenă la locul de muncă

Dacă se întâmplă să aveți un acces de migrenă când sunteți acasă, puteți stinge luminile, vă puteți băga sub o plapumă și să faceți o pauză cu ochii închiși până când aceasta trece. Însă, se întâmplă deseori ca migrena să apară la serviciu și să fie nevoie să luptați cu aceasta până când se încheie ziua de muncă. În jur de 90% dintre persoanele ce suferă de migrenă se plâng că nu pot activa eficient în timpul accesului de durere. În plus, se poate întâmpla să nu puteți explica șefului de ce nu sunteți în stare să faceți sarcinile existente. Migrena este o afecțiune invizibilă și cei din jur nu pot vedea cât de mult suferiți.

Și totuși, trebuie să învingeți migrena? Încercați aceste nouă recomandări ca să vă faceți munca la birou mai suportabilă în astfel de situații.

1. Fiți sincer cu șefii

Migrena nu e o problemă asemeni unei fracturi de picior sau o gripă. Simptomele ei sunt invizibile. Prin urmare, una din cauzele stigmatizării în această situație se explică prin faptul că nimeni nu poate vedea durerea pe care o aveți. Cei din jur, uneori pot cu ușurință echivala migrena cu o banală durere de cap care n-ar fi tare strașnică. Din cest motiv devine dificil să vorbești despre migrenă la locul de muncă.

Totuși, fiți sincer cu șefii de la locul de muncă ca să nu fie necesar ulterior să inventați explicații când apare migrena. Dacă aceștia nu înțeleg de ce migrena vă încurcă să munciți, cereți de la medic să vă scrie o explicație despre cum se manifesta afecțiunea și ce impact are asupra serviciului.

2. Ajustați programul de muncă

Migrenă vă poate împiedica să vă concentrați la locul de muncă. Din acest motiv, încercați să discutați cu cei responsabili de la serviciu eventuale modificări. Acestea se referă la posibilitatea de a schimba sarcinile ce trebuie îndeplinite, de a schimba orele de muncă sau posibilitatea de a munci periodic de acasă.

3. Puneți la punct un plan

Fiți pregătit că accesul de migrenă ar putea apărea în plină zi de muncă. Nu ezitați să rugați pe cineva să preia sarcinile pe care le aveți la serviciu. În afară de aceasta, planificați plecarea acasă. Posibil să fie nevoie să luați un taxi dacă aveți dureri prea puternice ca să conduceți mașina.

4. Gestionați stresul

Stresul este unul dintre cei mai puternici declanșatori ai migrenei. Astfel, o zi încărcată și agitată la serviciu vă poate dezechilibra cu ușurință. Un șef problematic, plus niște termeni ireali pentru îndeplinirea unor sarcini și poftim - rețeta unei migrene monstruoase e gata.

În aceste condiții, încercați să să aplicați la serviciu metode de combatere a stresului. Urmați aceste recomandări:

  • Luați o pauză de 5 minute în cursul zilei, timp în care să meditați, să faceți exerciții de respirație profundă, sau să vă plimbați în afara oficiului și să respirați aer curat.
  • Împărțiți muncile dificile, proiectele mari, în părți mai mici. Așa veți face lucrurile mai ușor de îndeplinit.
  • Nu permiteți ca supărările să se adune. Discutați cu managerii de la serviciu sau chiar cu cineva dintre colegi orice probleme vă preocupă.
  • Dacă stresul devine prea puternic și apăsător, adresați-vă la un specialist pentru o consultație profesionistă.

5. Controlați alți factori declanșatori

Lumina puternică, zgomotul și mirosurile intense pot declanșa migrenă puternică. Astfel, pe cât este posibil, încercați să reduceți orice factori declanșatori din mediul în care activați.

Reduceți luminile. Încercați să reduceți luminozitatea monitorului computerului la care lucrați, instalați un ecran anti-orbire și reduceți din luminile biroului în care vă aflați. Dacă nu e posibil să reglați luminile, întrebați responsabilii dacă e posibil să fie schimbate becuri cu putere mai mică.

Dați sunetul mai încet. Dacă vă aflați într-un birou, izolați-vă de zgomotele din exterior ținând ușa închisă. Dacă lucrați într-o cabină, întrebați șefii dacă e posibil să extindă pereții mai în sus. Sau puteți pune bucăți de covor pe pereți. Dacă nimic nu funcționează, apelați la dopurile pentru urechi ca să blocați sunetul puternic.

Îndepărtați mirosurile puternice. Vorbiți cu colegii așa încât cei care preferă aromele puternice de parfum sau mirosurile de birou să înțeleagă problema pe care o aveți. La fel, discutați cu managerii. Aceștia pot indica personalului care se ocupă de curățenia spațiilor să nu utilizeze soluții de curățare cu miros puternic.

Creați confort. Poziționați monitorul calculatorului și fotoliul în care stați în poziții cât mai confortabile. În caz contrar, o poziție forțată, nu doar vă poate irita, dar poate declanșa și migrenă.

6.  Găsiți un refugiu

Încercați să identificați un loc la serviciu, de exemplu o sală de conferințe sau un oficiu nefolosit, unde să puteți sta culcat până dispar simptomele. Nu vă rușinați să vă aduceți de acasă o pernă ca să vă fie mai comod.

7. Găsiți-vă un „aliat”

Adresați-vă la un coleg pentru ajutor. Acesta ar urma să că susțină când se întâmplă accesul de migrenă. Identificați pe cineva în care aveți încredere și vă poate fi sprijin. Această persoană va avea grijă ca munca dvs să fie terminată în caz că va fi nevoie să mergeți acasă.

8. Dotați-vă locul de muncă cu cele necesare

Aveți grijă ca la serviciu să aveți un set de ajutor în caz de migrenă. Pregătiți o cutie în care să puneți preparate împotriva durerii, medicamente ce combat greața, pregătiți din timp comprese reci și tot ce vă poate ajuta să reduceți din durerile migrenei.

În afară de aceasta, aveți grijă să fie la îndemână apă și mâncare ca să evitați setea și foamea - doi factori declanșatori ai migrenei. Asigurați-vă cu produse bogate în proteine ca pe tot parcursul zilei să vă mențineți constant nivelul de zahăr din sânge.

9. Planificați-vă timp liber

Dacă migrenele pe care le aveți sunt atât de severe încât pierdeți o bună parte din muncă, apelați la o pauză. Luați-vă un concediu și încercați să vă odihniți. Adresați-vă la medicul de familie care să vă ghideze în ce puteți întreprinde ca să vă ușurați stările de rău.

Concluzie: Accesele de migrenă pot fi epuizante, pot reduce atenția, iar unele sarcini pot deveni greu de îndeplinit. În unele cazuri poate fi necesar să vă strângeți lucrurile și să mergeți acasă ca să vă odihniți până când dispar durerile. Sau puteți reduce la maxim factorii declanșatori din mediul în care activați și să vă pregătiți cât mai bine posibil de cazurile când începe durerea. Așa o să vă ușurați și starea prin care treceți, și ziua de lucru.

Sănătate Să Aveți!

Sursa foto: 
www.accessfamilymedicine.com
La Inceput