Nutriție

Alimentele pentru creier: Produsele ce stimulează memoria și concentrarea

Zilnic vedem informații despre efectele alimentelor consumate asupra capacității de concentrare, memorie sau atenție de lungă durată. Dar oare ceea ce mâncăm într-adevăr acționează asupra creierului?

Ceea ce nu putem nega este faptul că pe măsură ce corpul îmbătrânește, scade și buna funcționare a acestuia. Totuși, vestea bună este că, în funcție de alimentele pe care le alegem, ne putem menține un creier sănătos.

Ceai versus cafea: ce te energizează mai bine și de ce

Suntem obișnuiți să ne începem ziua cu o cafea: fie din cauza tradiției și a mirosului care se asociază cu energia matinală, fie pentru că avem impresia că anume așa vom reuși să ne trezim cu adevărat. Cu toate acestea, nu ar fi cazul să disconsiderăm proprietățile tonizante ale ceaiului, care în funcție de tipul acestuia ne poate ajuta să ne trezim și să ne energizăm la fel de bine. Îți povestim în continuare ce tip de băutură este mai bine să alegi pentru a obține energie maximă pentru întreaga zi și de ce.

Clorofila – superaliment sau un produs al marketingului de succes. Ce ne zice știința despre ea

Dacă ești interesat de modul sănătos de viață și de suplimentele alimentare, s-ar putea să fi auzit de clorofilă, un produs extras din plantele verzi care este promovat drept unul ce te scapă de acnee, respirația urât mirositoare sau îți cicatrizează mai rapid rănile. Însă, deocamdată, nu există suficiente dovezi științifice care ar confirma aceste beneficii. Află în continuare ce este mai exact clorofila și ce ne zice știința în acest moment despre utilizarea ei în alimentație.

Cum să faci un smoothie perfect acasă. Ce și cum să combini pentru un gust delicios și beneficii maxime

Smoothie este o băutură preparată din fructe și s-au legume, cu adaosul unei părți lichide și cu ajutorul unui blander. Acesta s-a transformat, în timp, într-o gustare sau mic dejun popular și nutritiv. Deși este mai ușor să mergi în oraș și să îți comanzi unul după plac, este la fel de simplu să îl faci acasă, din ingredientele pe care le ai la îndemână. De asemenea, în majoritatea cazurilor, această opțiune este și una mai sănătoasă. Află în continuare ce să alegi și cum să prepari un smoothie delicios și sănătos acasă.

Dieta cu produse fără gluten – cât de sănătoasă este? Trebuie sau nu să ne fie frică, în general, de gluten

Dietele au fost și vor fi mereu în atenția publicului.

Nitrații din fructele și legumele din sere: cât de periculoși sunt și cum să le reduci cantitatea

Odată cu apariția primelor fructe, legume și verdețuri autohtone, apare marea dorință de a le cumpăra și utiliza în cantități cât mai mari în alimentație. E normal – organismul e astenic și lipsit de vitamine după sfârșitul iernii. Însă, aceste bunătăți sunt cultivate în sere, ceea ce nu exclude faptul că au fost tratate cu îngrășăminte, iar drept rezultat nitrații se pot găsi în cantități mari în produsele finale. Află în continuare ce sunt nitrații, de ce și în ce condiții pot fi periculoși, dar și cum să alegi și utilizezi bunătățurile din sere pentru a rămâne în siguranță.

Măslinele: de ce sunt de culori diferite și cum să le alegi pe cele mai bune

Măslinele sunt parte a alimentației noastre de mii de ani, strămoșii noștri cunoscându-le cu mult timp înainte de avântul industrial și era ambalării produselor alimentare. Cu câteva zeci de ani în urmă măslinele sau olivele nu erau atât de diverse pe piață: verzi, negre, cu sau fără sâmburi și cam atât. Astăzi, însă, există un șir de variații ale acestora, iar din cauza industrializării și a creșterii cerinței unele dintre ele nu mai sunt naturale, ci tratate cu coloranți. Află în continuare cum să faci diferența și ce tipuri de măsline e mai bine să alegi.

Câte fructe și legume consumă zilnic un om în Moldova: realități versus recomandările cercetătorilor

Recomandarea privind consumul a 5 porții de fructe și legume pe zi este pe cât de cunoscută, pe atât de nerespectată de o mare parte a populației țării noastre. Potrivit Studiului privind consumul alimentar de sare în Republica Moldova, 2016, peste jumătate (56%) din populația Moldovei consumă zilnic mai puțin de 5 porții de fructe și legume recomandate. Potrivit cercetătorilor de la Școala de Sănătate Publică T.H. Chan de la Harvard, Boston, SUA, consumul a 2 porții de fructe și 3 porții de legume pe zi poate micșora riscul deceselor provocate de diverse maladii. Urmăriți rezultatele studiului care au apărut recent în jurnalul științific Circulation al  Asociației Americane a Inimii (American Heart Association, AHA).

Vegetarieni și vegani: 8 mituri medicale explicate de specialiști

Dieta vegetariană care include mai multe variații: lacto-ovo-vegetarieni (consum de produse vegetale, lactate și ouă), lacto-vegetarieni (consum de produse vegetale și lactate), ovo-vegetarieni (consum de produse vegetale și ouă), pescarieni (consumul produselor vegetale, a peștelui și uneori a ouălor și a lactatelor), vegani (consumul doar a produselor vegetale) și raw-vegani (consumul produselor vegetale tratate termic la maxim 40 grade Celsius) este astăzi pe cât de populară, pe atât de învăluită de mituri și concepții eronate. Pentru a clarifica lucrurile, v-am pregătit în continuare 8 din cele mai frecvente mituri la acest subiect combătute de specialiștii în domeniu.

Cele mai potrivite grăsimi pentru gătit – ce să alegi pentru bucatele reci, pentru fiert și prăjit

Uleiurile și grăsimile animaliere sunt partea componentă de bază a mai multor tipuri de rețete, fiind utilizate în diferite tehnici de gătit – de la fiert și sotat până la copt și prăjit. În toate tehnicile menționate diferența este dată de temperatura de gătit și, respectiv, de rezistența grăsimilor la aceasta. În limbaj chimic temperatura la care grăsimile încep să degradeze, eliberând radicali liberi dăunători, este denumit „punct de ardere”. Urmărește în continuare o scurtă descriere a diferitor tipuri de grăsimi – animaliere și vegetale, alături de punctul lor de ardere și tipul de gătit pentru care acestea sunt potrivite.

La Inceput