Nutriție

4 alimente vegetale, pe care e bine să le consumi săptămânal (și de ce oamenii de știință sugerează că sunt bune)

4 alimente vegetale, pe care e bine să le consumi săptămânal (și de ce oamenii de știință sugerează că sunt bune)

În calitate de profesor emerit în nutriție și dietetică, oamenii mă întreabă adesea - ce mănânci? Alimentele pe bază de plante sunt surse importante de substanțe nutritive sănătoase. Acestea includ diferite tipuri de fibre alimentare, vitamine, minerale și o serie de „fitonutrienți”, pe care plantele îi produc pentru a le ajuta să crească sau pentru a le proteja de agenți patogeni și dăunători.

Omega-3 și trigliceridele: cum vă poate ajuta peștele gras să vă protejați inima

Omega-3 este cunoscut pentru efectul său cardio-protector, dar ar trebui să îl obțineți din alimente, mai degrabă decât din suplimente, spun experții. Pentru cei care doresc să-și protejeze inima sau care doresc în mod special să-și controleze nivelul trigliceridelor, omega-3 este necesar și util. 

10 cele mai hrănitoare alimente de pe planetă: Peștele gras în vârf de top

Zilnic consumăm o cantitate nelimitată de produse alimentare. Prin urmare, trebuie să să alegem acele produse care să ne ofere pe lângă echilibru caloric optim și cantitatea cea mai mare și diversă de nutrienți. Iată 11 alimente din întreaga lume considerate cele mai bogate în nutrienți.

 

Cafeaua: Când e cel mai nepotrivit timp pentru a o consuma

Pentru mulți oameni ziua nu începe cu adevărat fără o ceașcă cu cafea fierbinte (sau rece). Ca să maximalizați efectul energizant al băuturii, cel mai bine e ca aceasta să fie consumată când vă treziți. Însă, dacă aveți nevoie să vă concentrați, atunci prima cană cu cafea amânată pentru mai târziu poate fi cu mai mult efect.

13 moduri de a lupta cu pofta de dulce. Cum renunțăm la zahăr

Ați observat că după ce consumați dulciuri apare dorința să mai luați o bucată, apoi iar și iar? Să știți că nu sunteți singurii. Consumul excesiv de carbohidrați simpli, fără rezerve de proteine și grăsimi, poate potoli repede foamea și poate oferi energie pe termen scurt. Dar la fel de repede vă veți simți flămânzi și veți dori să mâncați și mai mult. Ș-atunci, apare întrebarea: Cum să scapi de pofta de dulce și zahăr odată și pentru totdeauna? Iată ce spun specialiștii.

 

Alimentele pentru creier: Produsele ce stimulează memoria și concentrarea

Zilnic vedem informații despre efectele alimentelor consumate asupra capacității de concentrare, memorie sau atenție de lungă durată. Dar oare ceea ce mâncăm într-adevăr acționează asupra creierului?

Ceea ce nu putem nega este faptul că pe măsură ce corpul îmbătrânește, scade și buna funcționare a acestuia. Totuși, vestea bună este că, în funcție de alimentele pe care le alegem, ne putem menține un creier sănătos.

Ceai versus cafea: ce te energizează mai bine și de ce

Suntem obișnuiți să ne începem ziua cu o cafea: fie din cauza tradiției și a mirosului care se asociază cu energia matinală, fie pentru că avem impresia că anume așa vom reuși să ne trezim cu adevărat. Cu toate acestea, nu ar fi cazul să disconsiderăm proprietățile tonizante ale ceaiului, care în funcție de tipul acestuia ne poate ajuta să ne trezim și să ne energizăm la fel de bine. Îți povestim în continuare ce tip de băutură este mai bine să alegi pentru a obține energie maximă pentru întreaga zi și de ce.

Clorofila – superaliment sau un produs al marketingului de succes. Ce ne zice știința despre ea

Dacă ești interesat de modul sănătos de viață și de suplimentele alimentare, s-ar putea să fi auzit de clorofilă, un produs extras din plantele verzi care este promovat drept unul ce te scapă de acnee, respirația urât mirositoare sau îți cicatrizează mai rapid rănile. Însă, deocamdată, nu există suficiente dovezi științifice care ar confirma aceste beneficii. Află în continuare ce este mai exact clorofila și ce ne zice știința în acest moment despre utilizarea ei în alimentație.

Cum să faci un smoothie perfect acasă. Ce și cum să combini pentru un gust delicios și beneficii maxime

Smoothie este o băutură preparată din fructe și s-au legume, cu adaosul unei părți lichide și cu ajutorul unui blander. Acesta s-a transformat, în timp, într-o gustare sau mic dejun popular și nutritiv. Deși este mai ușor să mergi în oraș și să îți comanzi unul după plac, este la fel de simplu să îl faci acasă, din ingredientele pe care le ai la îndemână. De asemenea, în majoritatea cazurilor, această opțiune este și una mai sănătoasă. Află în continuare ce să alegi și cum să prepari un smoothie delicios și sănătos acasă.

Dieta cu produse fără gluten – cât de sănătoasă este? Trebuie sau nu să ne fie frică, în general, de gluten

Dietele au fost și vor fi mereu în atenția publicului.

La Inceput