Nutriție

Mituri: alimentele trebuie consumate doar în anumite combinații

Teoria combinației alimentelor a devenit o regulă „de bază” a nutriției moderne, pe care orice adept al modului sănătos de viață o cunoaște. Aceasta este intens promovată de bloggeri, vloggeri și influenceri, care, în majoritatea cazurilor, nu au studii medicale și cunoștințe aprofundate în biochimie și fiziologie umană.

Totuși, știința are o altă părere pe marginea acestui subiect, dar și explicații argumentate. Află în continuare originea teoriei combinației alimentelor, argumentele științifice medicale în combaterea ei și combinațiile alimentare ce într-adevăr contează pentru sănătatea noastră.

Grăsimile trans „de Moldova” – cum te îmbolnăvesc chiflele și plăcintele

La fel ca și zahărul, care este demonizat pe larg, în prezent este îndemnată și renunțarea la grăsimile trans. Știm că „trans” e rău, că trebuie limitat consumul acestor grăsimi, însă ce sunt aceste grăsimi, unde le găsim și de ce medicii ne recomandă să le excludem, rămâne un mister pentru noi.

Mituri: în citrice se conține cea mai mare cantitate de vitamina C

„Ai răcit? Bea un ceai cu lămâie și îți va trece.” Desigur, argumentul principal al acestui sfat, pe lângă suplinirea cantității de lichide necesare în stările febrile, este vitamina C. Iar asocierea vitaminei C cu citricele (în special lămâia) la pătrat a devenit deja o tradiție.

Mituri dezbrăcate – noi idei despre un stil de viață sănătos

Cea de a doua ediție a „Miturilor dezbrăcate” ne-a adus la Cahul, oraș călduros și primitor. De această dată focusarea a fost pe nutriție și stilul de viață sănătos. „Pași concreți pentru o alimentație sănătoasă” – titlu sugestiv, care a adunat la masa de discuții peste 40 de doamne și domnișoare înarmate cu atenție și întrebări diverse.

Pași concreți în alimentația sănătoasă. Mituri dezbrăcate la Cahul

Doi dintre cei mai buni nutriționiști din Moldova vin la Cahul să dezmintă cele mai înrădăcinate stereotipuri alimentare. Platforma E-Sănătate și AO Perspectiva invită, sâmbătă, pe 28 septembrie 2019, toți doritorii de a cunoaște adevăruri despre alimentație sănătoasă la un atelier pe tema: „Pași concreți în alimentația sănătoasă”. Mituri Dezbracate la Cahul.

8 alegeri sănătoase pentru micul dejun pentru persoanele cu diabet

Probabil ați auzit că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Acesta devine și mai crucial dacă aveți diabet. O masă de dimineață vă ajută să vă mențineți glicemia constantă și vă reduce șansele de a vă supraalimenta mai târziu. În timp, consumul micului dejun în mod regulat vă poate menține talia subțire și tensiunea arterială sub control. Dar, nu orice brioșă sau baghetă o vor ține sub control. Încercați aceste opțiuni bogate în proteine și carbohidrați sănătoși pentru a fi energici la începutul zilei.

Crud sau gătit? Cum este mai sănătos?

Dieta de crudități, sau „raw” devine tot mai populară pe zi ce trece. Aceasta constă în consumul de alimente crude, neprelucrate termic sau industrial. Deși există mai multe „nivele” de strictețe, un adept al dietei nu ar trebui să consume mai puțin de 70% de alimente crude pe zi.

10 beneficii ale acizilor grași Omega-3

Acizii grași Omega 3 sunt incredibil de importanți pentru sănătatea omului. Aceștia au multe beneficii pentru corp și creier. Vă prezentăm 17 beneficii de sănătate ale acizilor grași Omega 3 susținute de știință.

Obiceiuri bune de urmat în lupta cu cancerul

Consumul de alimente integrale, limitarea proteinelor şi a alcoolului, creşterea sensibilităţii la insulină, activitatea fizică sunt intervenţii minore asupra modului de viaţă care pot întări imunitatea organismului astfel încât să reziste cancerului, afirmă Lygia Alexandrescu, preşedinte al Societăţii Române de Educaţie Nutriţională.

 

„Nicio detoxifiere nu curăță ficatul, indiferent cât de multă țelină mâncați”. Hepatologii explică în ce mod se purifică, de fapt, ficatul

Pe Internet puteți găsi mii de rețete utile pentru detoxifierea ficatului, clisme, ceaiuri, programe scumpe pentru a curăța corpul de toxine și așa mai departe. Gastroenterologul și hepatologul Ekaterina Lyusina explică dacă în general trebuie să ne detoxifiem organismul, ce este grăsimea, ce trebuie să știți despre hepatită și cât de mult alcool puteți bea fără a vă afecta sănătatea.

La Inceput