Durerile puternice de cap la serviciu - sfaturi recomandate

Migrena este un tip de durere,  localizată într-o anumită zonă a capului și uneori însoțită de o sensibilitate pronunțată la lumină și zgomote. Alte simptome comune ale migrenei sunt grețurile și starea de vomă. Migrenele cresc de obicei progresiv în intensitate și devin mai puternice. Atunci când aceste dureri de cap sunt ușoare sau moderate, sunt de obicei descrise ca fiind permanente și constante. Atunci când sunt severe, migrenele sunt agitante și pulsatoare.

Unele migrene devin mai accentuate în urma unor mișcări ale capului, după strănut sau un efort fizic.  Unele persoane pot deveni sensibile la lumină și la zgomote, acestea preferând să se întindă în pat, într-o cameră întunecoasă și lipsită de sunete pentru a scape de durere. Debutul migrenelor de obicei are loc între 5 și 35 de ani, acestea se consideră că nu pot fi vindecate, deși pot fi gestionate astfel încât simptomele supărătoare să dispară.

Formele migrenei

- Migrena hemiplegică – este o formă de migrenă în care se simte paralizia temporară a unei părți a corpului (hemiplegie), vedere neclară și amețeli;

- Migrena oftalmologică – durerea este localizată în jurul ochilor; durerea de cap poate fi însoțită de pleoape căzute și tulburări de vedere.

- Migrena arterei bazilare – este caracteristică adolescentelor și femeilor tinere. Durerea este resimțită după spasmul arterei bazilare, un vas de sânge major la baza creierului. Simptomele pot include amețeli, vedere neclară, probleme de coordonare motorie dificultăți de vorbire și de auz.

- Durerea de cap cauzată de efortul fizic – un tip de durere de cap vasculară determinată de efortul fizic depus, cum ar fi alergatul. Aceasta nu persistă  mai mult de câteva minute.

-Starea migrenoasă – este o formă de migrenă rară, continuă și extrem de severă cu dureri și grețuri atât de intense, încât cei care suferă de această formă de migrenă au nevoie de spitalizare.

-Migrena fără dureri de cap – probleme de vedere, grețuri, stări de vomă, constipație sau diaree, dar fără dureri de cap.

Factorii care pot declanșa migrenele

-Foamea (săritul peste mese);
-Alcoolul ;
-Consumul de alimente ce conțin glutamat de monosodiu sau bogate în cafeină (cafea, ceai) sau nitrați și nitriți (carnea conservată) sau care conțin tiramină (brânzeturile vechi);
-Menstruația sau contraceptivele pe cale orală;
-Somnul prea lung sau lipsa acestuia;
-Stresul la serviciu și în viața personală;
-Lumina extrem de puternică, mirosurile puternice, schimbarea vremii sau altitudinea mare.

Studiile au arătat că forma de stres care atrage după sine durerile apăsătoare de cap este stresul zilnic, nu cel ocazional cum ar fi căsătoria sau un nou-născut.
Stresul la serviciu poate implica dificultăți cu ceilalți colegi sau cu superiorul, lucrul până târziu, munca cu un termen limită sau doar când munciți atunci când, de fapt, vă doriți să faceți altceva.

Alți factori pot fi:

- Lumina - lumina puternică, pâlpâitoare și lumina de la ecranul computerului pot declanșa durerile de cap din cauza căilor senzoriale implicate în migrene. Cercetătorii au descoperit că persoanele cu migrene sunt atât de sensibile la lumină încât chiar oamenii cu vedere slabă au experimentat dureri extreme atunci când au fost expuși la lumină.

-Mirosurile: fie că se fumează sau fie că cineva folosește un parfum puternic, aceștia sunt factori care vă pot declanșa dureri de cap destul de puternice. Alte mirosuri toxice la serviciu ar putea fi reprezentate de chimicale sau de produsele de curățenie.

-Zgomotele: un loc de muncă zgomotos poate provoca durerile de cap. Un sunet permanent puternic sau unul brusc poate produce o migrenă sau o poate înrăutăți.

-Mâncarea și băutura: sunt multe tipuri de alimente care pot provoca durerea de cap, deci este important sa urmăriți ceea ce consumați la serviciu, mai ales dacă renunțați la dietă în timpul pauzelor de la muncă. Factorii comuni sunt masa de prânz și ciocolata. Chiar și un îndulcitor artificial introdus într-o ceașcă de cafea poate fi cauza.

-Suprasolicitarea: dacă serviciul presupune perioade lungi de efort fizic, acesta poate fi vinovatul pentru durerile de cap pe care le aveți. Pe de altă parte, exercițiile fizice regulate pot fi bune pentru migrene, la fel de bune precum acțiunea medicamentelor.

-Călătoriile: de obicei schimbările de temperatură, răul provocat de mijloacele de transport (exemplu: avion), schimbarea altitudinii, chiar și stresul în urma așteptării avionului în aeroport pot provoca migrene.

Cum să previi migrenele

Atunci când simțiți o durere de cap care pornește la serviciu, amintiți-vă acești pași:

La primul semn al unei dureri de cap, luați un medicament de alinare a durerii. Să așteptați că va trece de la sine nu este o decizie tocmai bună, mai ales dacă durerea este o migrenă.

Pentru durerile de cap obișnuite, încercați să luați o aspirină sau un medicament care sa conțină cafeină. Cafeina îmbunătățește abilitatea analgezică față de alte medicamente cu 40%.

Beți multă apă. Deshidratarea poate cauza durere cu mult înainte de a vi se face sete. Aerul condiționat folosit vara și unele tipuri de aer cald utilizat iarna pot usca atmosfera din birou. Continuați să beți multă apă.

Luați o pauză de la toți factorii stresanți, petrecând câteva minute departe de ecranul computerului, de concentrarea intensă, de sunetul telefonului. Dați-i medicamentului timp să acționeze.

Cum puteți preveni migrenele

  • Țineți stresul sub control
  • Urmăriți factorii durerilor de cap și încercați să-i evitați
  • Stați la calculator în poziție corectă
  • Verificați-vă sănătatea. Multe maladii, precum cele cardiovasculare și chiar obezitatea declanșează migrenele.

 

Sursa foto: 
choicemedicalcenters.com
La Inceput