Obiceiurile zilnice care te îmbătrânesc prea devreme

Alimentele pe care le consumi și chiar felul în care dormi pot adăuga ani chipului tău și-ți pot scurta durata de viață. Dacă lista ta de activități zilnice pare să nu aibă sfârșit, trebuie să știți că stresul cauzat de ritmul alert de viață poate să dăuneze organismului tău. Oamenii cred că multitasking-ul este un fenomen pozitiv, dar de fapt, nu reușești să faci nimic, ci doar te stresezi mai mult, atenționează medicii. Mai multe studii arată că stresul cronic declanșează eliberarea de radicali liberi, niște molecule instabile care distrug celulele și duc la îmbătrânire. Anume din acest motiv doctorii sugerează ca să te concentrezi asupra unei singure sarcine, și doar după finalizarea acesteia să treci la următoarea.

Obiceiurile zilnice care te îmbătrânesc mai repede:

Rareori eviți desertul – consumul în exces al dulciurilor îți adaugă nu doar kilograme în plus, dar și ani chipului tău. Asta pentru că moleculele de zahăr care pătrund în organism se lipesc de fibrele de proteine, depunându-se în celule. Acest proces distrugător, numit „glicare”, poate cauza imflamarea feței, pierderea luciului și a tonusului pielii, mărirea porilor, apariția ridurilor și a cearcănelor negre sub ochi. Evită consumul excesiv de dulciuri dacă nu dorești să arăți bătrână prea devreme.

Obișnuiești să dormi mai puțin de 5 ore pe noapte – medicii spun că somnul insuficient nu doar că provoacă cearcăne negre sub ochi, acesta mai scurtează și durata vieții. Cel mai bine e să dormi în jur de 7 ore pe noapte. Ar trebui să te culci mai devreme, dacă ai simptomele unei insomnii, cum ar fi lipsa energiei pe timpul zilei, tembelism mental, probleme de concentrare și atenție sau creșterea în greutate.

Iubești să privești mult televizorul - este normal să privești un film sau serial din când în când, dar nu și să stai în fața televizorului zi și noapte. Într-un studiu efectuat de Jurnalul Britanic de Medicină Sportivă, la care au participat aproape 11.000 de australieni cu vârsta de peste 25 de ani, cercetătorii au constatat că fiecare oră petrecută privind televizorul scurtează speranța de viață a unui adult cu 22 de minute. Mai mult, persoanele care au privit televizorul în medie 6 ore pe zi au trăit cu 5 ani mai puțin decât cei care nu l-au privit. Medicii explică că în acest obicei este mai mult vorba despre lipsa de mișcare și modul inactiv de viață, decât însuși privitul televizorului. Dacă stai așezat mai mult de 30 de minute organismul tău începe să depună zahăr în celule, ceea ce, mai mult ca probabil, va cauza și o creștere în greutate. Fie că privești televizorul sau stai așezată la masă, ia o pauză după fiecare 30 de minute și fă exerciții de mișcare.

Petreci aproape tot timpul așezată pe scaun - efectele negative a unui stil de viață sedentar sunt bine documentate: persoanele care își petrec timpul așezate pe scaun au un risc crescut de apariție a bolilor de rinichi, a bolilor cardiovasculare, a cancerului și, cu siguranță, a obezității.

Potrivit unui studiu efectuat de Jurnalul Britanic de Medicină Sportivă, practicarea sportului în mod regulat ajută la prevenirea acestor probleme de sănătate și prelungesc viața. Participanții studiului care au făcut peste 150 de minute de exerciții fizice pe săptămână au trăit cu 10-13 ani mai mult decât persoanele inactive.

Nu folosești cremă de ochi – chiar și o rutină obișnuită de îngrijire a pielii trebuie să includă aplicarea unei creme bune de ochi pentru a preveni apariția ridurilor. Pielea din jurul ochilor este mai subțire decât cea de pe restul feței și, de aceea, îmbătrânește mai repede, spune doctorul Stuart. Păstrarea zonei ochilor hidratată poate șterge ani de pe chipul tău. Cele mai bune creme de ochi conțin retinol, o formă de vitamina A, afirmă medicii. Alți factori importanți includ produsele emoliente și hidratante care permit pătrunderea în piele a antioxidanților, al acidului hialuronic și a vitaminei C. Acestea ajută la formarea colagenului și a elastinei, care întinde pielea și contribuie la reducerea ridurilor din jurul ochilor.

Aplici cremă de protecție solară doar când pleci în vacanță - fie că ieși la o plimbare sau la cumpărături, dacă nu aplici cremă de protecție solară, razele solare îți pot afecta pielea chiar mai mult decât dacă ai petrece o zi întreagă la plajă, spun medicii. Cauza principală a aproape tuturor semnelor de îmbătrânire prematură este expunerea la razele ultraviolete. Acestea sunt prezente chiar și când e noros sau când plouă. De aceia protejează-ți pielea, aplicând cremă de protecție solară de fiecare dată când ieși afară. Doctorii recomandă o cremă cu factorul de protecție 30-50 pentru utilizarea zilnică.

Folosești prea mult machiaj - lasă-ți fardul de ochi de nuanță albastru metalic deoparte, pentru că și machiajul excesiv te poate îmbătrâni într-un mod mai puțin evident. Aplicarea unui machiaj excesiv în mod continuu, și în special utilizarea produselor pe bază de ulei pot bloca porii pielii, cauzând apariția erupțiilor. În plus, folosirea în exces a produselor parfumate, care conțin substanțe chimice iritante și agenți de alcool, poate usca pielea prin eliminarea uleiurilor naturale ale acesteia, fapt ce cauzează apariția ridurilor premature.

Dormi cu fața în pernă - dormitul pe burtă sau cu o parte a feței în pernă poate cauza apariția ridurilor si a îmbătrânirii accelerate. Cu vârsta, țesutul conjunctiv și colagenul din piele devin mai slabi. Dacă dormi în fiecare noapte pe aceeiași parte a feței, pielea ta nu-și va reveni la fel de repede ca în tinerețe, atenționează medicii dermatologi. Liniile încrețite în urma somnului pot deveni permanente. De aceea, încearcă să dormi pe spate sau investește într-o pernă din satin pentru a păstra pielea netedă.

Păstrezi o temperatură prea ridicată în casă - când afară ninge și viscolește, cu siguranță, trebuie să fie cât mai cald în casă. Fie că faci focul sau pornești centrala termică, prin ambele metode, umezeala din aer se evaporă. În urma acestui fenomen, pielea poate deveni uscată și imflamată, iar cu timpul, semnele de îmbătrânire sunt vizibile mai curând. Investește într-un umidificator, care va contracara aerul uscat (cel mai optim nivel de umiditate este de 46-60%) și care nu va lăsa pielea  să sufere de mâncărime, zgârieturi și cojire. Ca metodă alternativă, doctorii recomandă să pui un prosop umed pe calorifer sau un vas cu apă rece în cameră, astfel reobținând umezeala evaporată.

Consumi băuturile cu paiul - consumul băuturilor colorate cu paiul poate preveni apariția petelor pe dinți, însă încrețind ochii și tiguind buzele în mod constant, sporești apariția ridurilor în jurul acestora. La fel se întîmplă și în cazul ăn care fumați țigări. Nu consuma băuturile îmbuteliate cu paiul, ci mai degrabă toarnă-le într-un pahar, dacă vrei să eviți îmbătrânirea prematură.

Renunți la toate grăsimile din regimul tău alimentar - unele grăsimi sunt necesare pentru a te menține tânăr, spun doctorii. Acizii grași Omega 3, care se găsesc în pește gras (cum ar fi somonul și macroul) sau în unele tipuri de nuci (ca nucile grecești sau semințele de in) sunt benefici pentru inimă și mențin pielea suplă, prevenind astfel apariția ridurilor și stimulând creierul și inima. Academia de Nutriție și Dietetică recomandă să consumi pește cel puțin de două ori pe săptămână.

Stai cocoșată - dacă stai cocoșată în fața calculatorului ore întregi, coloana ta vertebrală poate forma o postură deloc atractivă și potențial dăunătoare. Coloana vertebrală are o curbură bine-echilibrată în forma literei „S” pentru a ne sprijini postura. Postura proastă sau cocoșarea deviază coloana vertebrală de la poziția sa normală și, ca rezultat, mușchii, discurile și oasele se supun presiunii. De regulă, urmează durerea, oboseala, și o probabilă degenerare a coloanei sau o deformare permanentă a acesteia. Încearcă să menții o postură corectă, verificând poziția urechii, umărului și a șoldului pe parcursul zilei – acestea trebuie să formeze o linie dreaptă când stai așezat.

Sursa foto: 
sanatate.bzi.ro
Sursa: 
La Inceput