Remediile naturale, mai eficiente pentru durerile de cap decât analgezicele

Schimbarea stilului de viață care implică diete, exerciții fizice și tehnici de relaxare sunt mai eficiente, decât tratamentele medicale costisitoare pentru dureri de cap.

Durerile de cap devin supărătoare pentru tot mai multă lume, care aleg să fugă la doctori și să înghită pumni de pastile, numai ca să le treacă. Problema este că acestea sunt foarte costisitoare și nici măcar eficiente. În cadrul unui studiu efectuat în SUA s-a stabilit că numai americanii cheltuiesc în fiecare an peste 72,5 miliarde de dolari pe tratamente contra durerilor de cap și încă un miliard pentru diferite scanări la cap. Pe lângă faptul că acestea aduc cheltuieli suplimentare în sistemul de sănătate, pot aduce daune celor care le efectuează.

În tandem cu dezvoltarea tehnicilor de diagnostic, și doctorii tind să le prescrie oamenilor tot felul de tratamente cu analgezice, eventual cu aspirină, fără să se axeze de fapt pe modul de viață al oamenilor.

„Contrar numeroaselor linii directoare, medicii sunt din ce în ce mai predispuși să le indice pacienților imagistică avansată, oferind mai puțină consiliere în privința  stilului de viață”, a declarat John Mafi, cercetătorul principal al studiului, de la Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston.

Chiar dacă suferiți de dureri de cap ocazionale provocate de tensiune, o mahmureală, sau chiar migrene, nu trebuie întotdeauna să ajungeți la cabinetul medical. Un număr de metode naturale au dovedit clinic că pot ușura durerea la fel de eficient ca și un analgezic. Printre acestea se numără suficient somn, mese la ore regulate,  comprese reci la cap, eventual un duș fierbinte, masaj practicarea diverselor practici de relaxare.

Iată șase sfaturi pentru a atenua durerile de cap, oferite de către Zori C. Buse, director la centrul de medicină comportamentală Montefiore Headache Center.

  • Obține un somn bun. Durerile de cap fi un indiciu despre odihna insuficientă. Cei mai mulți experți recomandă între 7 și 9 ore de somn pe zi. Chiar și o pauză de 15 minute luată atunci când simțiți o durere de cap, poate face minuni.
  • O dietă sănătoasă. Aveți grijă la hidratare. Dacă faceți un efort perioade lungi de timp, fără a mânca sau bea, vă veți confrunta în final cu dureri de cap. Dacă veți bea cel puțin opt pahare de apă în fiecare zi și veți mânca alimente sănătoase pe tot parcursul zilei, atunci veți limita la maxim șansele de a suferi de dureri de cap. Magneziul – care se găsește în legume cu frunze verzi, ulei de măsline și tofu - poate facilita, de asemenea, durerea de cap și combate inflamațiile.
  • Puneți gheață pe frunte. Studiile științifice au demonstrat că compresele reci pe frunte pot fi de ajutor, eventual prin reducerea inflamației și încetinirea fluxului sanguin.
  • Fă un duș fierbinte. Dureri de cap provocate de presiunea sinusurilor sau congestiei pot fi atenuate printr-un duș fierbinte, care poate crește fluxul de sânge. Studiile sugerează că aflarea într-un mediu cald, umed, cum ar fi o baie sau saună- poate reduce, de asemenea, durerile de cap.
  • Încercați masajul sau presopunctura. Masajul ușurează stresul și tensiunea și poate opri sau preveni durerile de cap. Practicile din medicina tradițională chineză, cum ar fi presopunctura sau acupunctura s-au dovedit, de asemenea, eficiente în cazul durerilor de cap.
  • Relaxați-vă. Starea mentală, fizică și emoțională este în directă legătură cu durerile de cap. Prin urmare, o modalitate foarte bună de a ușura durerea este efectuarea unor tehnici de relaxare (cum ar fi yoga sau meditația), terapia cognitiv comportamentală, tehnici care implică învățarea monitorizării durerii prin relaxare și schimbarea comportamentelor pentru a diminua stresul.

Alte sfaturi includ practicarea sportului și aromaterapia. De exemplu, puteți utiliza uleiul de lavandă sau de mentă. Întrucât durerile de cap sunt de multe ori cauzate de proasta circulație a sângelui, uleiul de mentă desfundă sinusurile, astfel încât oxigenarea organismului se îmbunătățește. Uleiul de mentă are proprietăți de dilatare și de contractare a vaselor sanguine și ajută la îmbunătățirea circulației sângelui. Pe de altă parte, sportul menține sănătatea, crește aportul de sânge la nivelul tuturor țesuturilor pe care le hrănește și le oxigenează, previne stresul, tensiunea mare, crește imunitatea și pragul durerii.
 

Sursa foto: 
thinklink.com
La Inceput