Pilatesul – sportul în care mișcările lente dau jos kilogramele

Dacă nu ai forță pentru antrenamentele în ritm alert sau ai suferit o intervenție chirurgicală și ai nevoie de o perioadă de recuperare trebuie să încerci neapărat pilatesul.

Inventat mai bine de un secol de Joseph Pilates, pilatesul a fost folosit la început ca o metodă medicală, iar peste ani a devenit o formă de fitness pentru trup, minte și suflet. Pilatesul poate fi practicat de oricine, indiferent de vârstă, sex sau condiție fizică, cu risc minim de accidentare.

Pilates este o practică de tip Work in adică lucrezi din interior, pentru a vedea rezultatele din exterior, și nu work out, precum restul exercițiilor fizice solicitante. În pilates, abordăm corpul, mintea și sufletul.  În pilates totul se desfășoară cu o precizie uimitoare. Exercițiile sunt executate încet, totul decurge lin, o mișcare decurge din altă mișcare.

Ca să fii motivat să vii la antrenamentul pilates trebuie să-ți dorești să-ți simți corpul, să existe o armonie între suflet, trup și minte. Pilatesul poate fi caracterizat ca o întoarcere la o viață interioară armonioasă. Acesta este un sistem de exerciții care îi dă fiecărui om ceea de ce are nevoie, pentru unii reabilitare, pentru alții putere, pentru alții elasticitate.

„Dacă aveți o problemă de sănătate, pilatesul vă va ajuta să vă puneți pe picioare și să vă întoarceți la viața normală de odinioară. Trăim într-o societate în care am devenit roboți - ne-am trezit, am mers la serviciu cu mașina, ne-am așezat pe scaun, am revenit acasă cu mașina, stăm în fața televizorului, etc. Noi uităm cum se fac corect anumite mișcări. Trăim, dar, uităm să facem mișcare. Există oameni care nici nu mai pot întoarce capul. De aceea, la o anumită vârstă încep durerile de spate, cap, iar toate acestea au o istorie și ele nu pot fi tratate cu medicamente, ci cu sportul. Mișcarea pune în funcție aparatul circulator, activează metabolismul. Orice tip de mișcare nu doar că încetinește procesul de îngrășare, dar și încetinește dezvoltarea oricăror boli,  afirmă instructorul de pilates, Maria Vihori de la Pilates M Studio.

De obicei, oamenii merg la sală cu un anumit scop, fie să slăbească, fie pentru creșterea masei musculare, fie ca să se simtă bine. Ei bine, să știți că toate acestea le puteți obține practicând pilatesul. Instructorul Maria Vihori explică că un antrenament intens de pilates este asemenea unui antrenament de crossfit, spre exemplu, asta doar în cazul în care antrenamentul este realizat corect.

Orele de pilates se desfășoară în trei nivele, pentru începători, intermediari și avansați, pentru fiecare grup de persoane, exercițiile au o anumită dificultate. Potrivit specialiștilor la un curs de începători, în doar 60 de minute se ard aproximativ 175 de calorii, la unul intermediar- 270 de calorii, iar la un curs avansat se poate ușor ajunge și peste 400 de calorii arse.

De multe ori pilatesul a fost comparat cu yoga, Instructoarea Maria Vihori ne explică care este, de fapt, diferența dintre aceste două tipuri de antrenamente.

„Pilates și Yoga sunt total diferite, în Pilates mișcările curg una din alta, există o succesiune de mișcări, pe când în Yoga stăm mai mult într-o poziție. Yoga este mai mult decât fitness, este ceva duhovnic, yoga înseamnă o întreagă filosofie pe care trebuie să o pătrunzi. Yoga nu este o activitate fizică, ci o stare, ceva sufletesc, iar pilatesul înseamnă mișcări line, succesive”, explică antrenoarea.

Pilatesul se bazează pe 5 principii: control, concentrare, respirație, relaxare și precizie.

Pilates presupune o tehnică specială de respirație, o poziție anatomică neutră a coloanei vertebrale, respectând curbele naturale ale coloanei.

Exercițiile în Pilates sunt menite pentru a construi puterea, crește flexibilitatea și pentru a promova controlul corpului și a minții.

Medicii recomandă pacienților care au anumite probleme de sănătate, cum ar fi: scolioză, hernie, probleme cu articulațiile, să practice pilatesul și nu un alt fel de antrenament.

Motive pentru care să încerci metoda Pilates:

- crește tonusul muscular;

- reduce nivelul de stres;

- crește mobilitatea articulațiilor;

- îmbunătățește circulația și postura corpului;

- conferă energie și vitalitate pentru întregul organism.

Costul unei ore de pilates în Chișinău începe de 60- 700 de lei și poate fi practicat la:

-Pilates M Studio

-Big Sport Gym

-Niagara Fitness Club

-Fitness & Wellness Club Alexia

-Jungle Fitness

-Neogym

-Ecosport Gym

-Arena Fitness

-Fitness One

-Energy Fitness

-Sportpark

-Queen Fitness

-Body Boom Gym

-Global Fitness

-Evaśport

-Unica Sport

 

Cuvinte cheie: 
Sursa foto: 
Pilates M Studio
La Inceput