13 moduri de a lupta cu pofta de dulce. Cum renunțăm la zahăr

Ați observat că după ce consumați dulciuri apare dorința să mai luați o bucată, apoi iar și iar? Să știți că nu sunteți singurii. Consumul excesiv de carbohidrați simpli, fără rezerve de proteine și grăsimi, poate potoli repede foamea și poate oferi energie pe termen scurt. Dar la fel de repede vă veți simți flămânzi și veți dori să mâncați și mai mult. Ș-atunci, apare întrebarea: Cum să scapi de pofta de dulce și zahăr odată și pentru totdeauna? Iată ce spun specialiștii.

De ce ne este poftă de zahăr?

Există un șir de cauze din care dorim mereu să consumăm dulciuri. Dar această poftă poate fi oprită.  „Dulcele este primul gust pe care îl simt oamenii de la naștere”, susține Christine Gerbstadt, dietetician și purtător de cuvânt al Asociației Dietetice Americane (ADA).

Carbohidrații stimulează eliberarea serotoninei în organism. Aceasta răspunde de starea de bine. Zahărul este carbohidrat, dar el se conține și în alte forme și produse. De exemplu, în cereale integrale, fructe și legume.

La fel, gustul dulce stimulează eliberarea de endorfine, hormon ce ne calmează, ne relaxează și oferă o satisfacție firească. Plus la toate, dulciurile au gust plăcut. Facem această alegere de multe ori ca să ne alintăm cu ceva gustos, ceea ce în consecință ne face să vrem și mai mult.

Luând în calcul toate cele enumerate, ce ne-ar determina să renunțăm la zahăr? Problema nu apare atunci când periodic ne alintăm cu o prăjitură, ci atunci când mâncăm zahăr peste măsură. Se întâmplă atunci când adăugăm zahărul în produse alimentare prelucrate ca: pâinea, iaurtul, sucurile și sosurile. Totuși, există câteva metode prin care pofta de dulce ar putea fi redusă.

Opt pași de urmat ca să renunțați la zahăr

Cedați puțin. Mâncați puțin din ceea ce vă este poftă, ca de exemplu un mic biscuit sau o bucată de ciocolată, recomandă specialiștii. Astfel, primind satisfacție de la ceea ce vă place nu va apărea sentimentul că vă refuzați anumite lucruri. Totuși e important să aveți grijă și să nu depășiți pragul de 150 de calorii.

Combinați produsele alimentare. Dacă vă pare imposibil gândul ca să vă opriți la un biscuit, oricum vă puteți potoli pofta de dulce și să vă simțiți sătui. Combinațiile pot fi cele mai diferite. De exemplu, dacă vă place ciocolata, atunci o puteți combina cu un fruct. În rezultat, veți potoli din poftă și organismul va obține elemente nutritive din produsele sănătoase pe care le consumați.

Carnea rece de curcan. Deși nu este simplu, mai ales primele 48-72 de ore, multora le ajută excluderea zahărului pur în alimentație. Unele persoane afirmă că carnea rece de curcan poate scădea pentru câteva zile pofta de dulce. Alții afirmă că dorința de zahăr rămâne, dar în timp se pot obișnui să consume mai puțin.

Guma de mestecat. Dacă nu doriți să vă supuneți total poftei de dulciuri, luați o gumă de mestecat. „Cercetările au demonstrat că guma poate scădea din atracția pentru mâncare”, afirmă Dave Grotto, consilier în nutriție.

Fă alegerea în favoarea fructelor. Țineți fructele la îndemână când vă lovește pofta de zahăr. Consumându-le veți obține fibre și substanțe nutritive împreună cu produsul dulce. În plus, făceți-vă rezerve de produse ca nucile, semințele și fructele uscate. Acestea trebuie să stea la vedere ca să le alegeți atunci când căutați ceva dulce.

Ridicați-vă și plecați. Când apare pofta de dulce, plecați. Da, da. Mergeți la o plimbare în jurul blocului, prin cartier, sau schimbați anturajul. Astfel vă veți distrage atenția de mâncarea pe care v-o doriți.

Alegeți calitatea, nu cantitatea. Dacă aveți o mare slăbiciune pentru dulce, alegeți mâncarea calitativă. Dar limitați cantitatea. De exemplu, puteți opta pentru 1-2 trufe de ciocolată neagră în loc de un baton dubios și mare de ciocolată. Savurați încet fiece bucată, recomandă specialiștii în nutriție. Nu renunțați la produsele preferate. Riscați să reveniți după porții mai mari. Dar concentrați-vă să umpleți stomacul cu produse mai puțin dulci și mai sănătoase.

Mănâncă regulat. Intervalul mare între mese vă poate determina să alegeți mâncare grasă și dulce care să potolească foamea. Alternativa ar fi să mâncați la fiecare 3-5 ore. Astfel, veți menține în normă nivelul de zahăr din sânge și veți evita alimentația irațională. Cea mai bună alegere ar fi în favoarea produselor bogate în fibre și proteine, așa ca cerealele.

Aici apare altă întrebare: Dar mesele frecvente nu înseamnă alimentație peste normă? Nu, dacă folosiți metoda meselor împărțite. De exemplu, în cazul micului dejun, puteți mânca dimineața o tartină ușoară, iar iaurtul din aceeași masă, să-l lăsați pentru gustare. Mâncarea de la prânz la fel poate fi împărțit în câteva prize.

Cum să oprești pofta de dulce: 5 sfaturi pe termen lung

Una dintre cele mai bune modalități de a gestiona pofta pentru dulce e să o previi. Iată ce vă poate ajuta să faceți acest lucru:

Renunță la îndulcitorii artificiali. Aceștia pot să pară o idee bună, dar nu scad atracția pentru dulce, spun specialiștii. Oferiți-vă o recompensă. Permiteți-vă recompense pentru gestionarea cu succes a poftelor de zahăr. Aceasta poate fi mare sau mică. Amintiți-vă de ce lucrați asupra acestui lucru și apoi oferiți-vă recompensă pentru fiecare pas făcut.

Luați-o mai ușor. În decurs de o săptămână concentrați-vă asupra atracției ce o a veți pentru dulce și gândiți-vă cd consumați. Haosul în alimentație se întâmplă de cele mai multe ori din lipsa unui plan.  Așa că nu vă grăbiți. Planificați și mâncați ceea ce aveți de gând în locul consumului irațional când deja simțiți foame, recomandă specialiștii.

Cereți ajutor. Multe persoane încep să mănânce dulce când trec prin stres, depresie, supărare. Dar mâncarea nu rezolvă problemele emoționale. Încercați să vă gândiți dacă nu cuva atracția pentru dulce este cauzată de trăirile pe care le aveți. Dacă e așa, gândiți-vă dacă ați avea de ajutorul unui specialist sau dacă există alte căi să vă rezolvați problemele.

Combinați. Posibil să aveți nevoie de o strategie ca să scăpați de atracția pentru dulce. Într-o săptămână puteți aplica o metodă care să dea rezultate, iar în altă săptămână e posibil să fie nevoie de altă metodă. E important să existe câteva opțiuni pe care să le puteți combina. Ca să puteți lupta cu zahărul trebuie să înțelegeți ce vi de potrivește.

În cele din urmă, e important să fiți atent cu sine însuși. E posibil să fie nevoie de timp ca să scăpați de atracția pentru dulce. Obișnuințele sunt greu de schimbat, dar nu imposibil, spun specialiștii.

Sursa foto: 
www.news.scopez.in
Sursa: 
La Inceput