Cum treci la modul de viață sănătos. Pașii cei mai importanți

Ecaterina Didâc, nutriționist

Toți suntem diferiți. Însă indiferent de sex, vârstă sau statut social ne dorim să fim sănătoși și să trăim cât mai mult. Fiecare dintre noi, la un moment dat, ajunge la concluzia că trebuie să-și schimbe unele deprinderi de viață – merge la sport, doarme suficient, mănâncă sănătos, etc. Cu cât mai devreme acționăm, cu atât mai mult vom trăi, iar următoarele sfaturi pe care vi le dau sper să vă ajute să faceți primii pași în această direcție.

  1. Așadar, primul pas pe care ar trebui să-l faceți este să scrieți lista produselor pe care le considerați folositoare pentru organism, și nu să le căutați pe cele dăunătoare. Scrieți-le pe foaie, pentru că s-ar putea să descoperiți că lista e lungă.
  2. Deprindeți-vă să consumați apă! Faceți acest lucru din momentul în care vă treziți și apoi pe parcursul zilei. Consumați câte un pahar cu apă chiar și la fiecare oră. Acest lucru este posibil, chiar dacă nu vă simțiți însetat. S-a demonstrat că apa este un remediu pentru o mulțime de boli, este cel mai bun produs de curățare a organismului, dar și cea mai bună sursă de întinerire.
  3. Creați-vă un regim alimentar pe ore. Ca să nu stresați, să nu istoviți organismul sau să fiți tentat să mâncați nesănătos, trebuie să luați toate mesele și gustările stabilite. Asta ar însemna să mâncați zilnic la aceeași oră ca să vă normalizați procesul de digestie.
  4. Seara faceți planul alimentar și cel de exerciții fizice. Includeți în el toate activitățile din timpul zilei. Dacă nu veți urma un anumit plan, veți reveni la deprinderile vechi.
  5. Consumați vitaminele și mineralele care-i lipsesc organismului Dumneavoastră, inclusiv grăsimi Omega-3. Un set de nutrienți ales corect și profesionist vă va ajuta să vă restabiliți, să vă simțiți mai tineri, să aveți o siluetă frumoasă și să vă însănătoșiți mult mai repede.

Ce trebuie să faceți ca deprinderile noi să devină parte a vieții dumneavoastră, și nu doar o manifestare temporară a voinței, o dietă sau un mod de violență aplicat asupra organismului

  1. Pentru început e bine să vă întrebați: „De ce am nevoie de aceasta și care sunt beneficiile? Voi arăta mai tânăr, mai puternic, mai frumos? Ceea ce vreau să schimb e doar o tendință de care se ghidează majoritatea tinerilor sau e o alegere conștientă? Apropo, conștientizarea nevoii acestei schimbări, o să vă dea peste cap toată viața. 
  2. Trebuie să credeți în noul mod de viață și să-i vedeți beneficiul. Încercați să confirmați acest fapt în fiecare zi. Informați-vă pentru a înțelege mai bine acțiunea pozitivă a deprinderilor corecte și acțiunea negativă a deprinderilor dăunătoare. Există o mulțime de surse științifice (cărți, studii), precum și oamenii din jur care pot oferi informații utile – familia, oamenii apropiați, cunoscuții.
  3. Încercați să comunicați cu persoane care deja au adopta un mod de viață asemănător, au aceleași scopuri și aceleași idei.
  4. Găsiți un antrenor sau un profesor care să vă ghideze cum să faceți lucrurile corect. El vă va ajuta să vă modelați corpul și să vă întăriți imunitatea. Chiar și cele mai de succes persoane afirmă că atunci când sunt monitorizate de un antrenor, de exemplu, rezultatele schimbării fizice sunt mai bune și de lungă durată, iar procesul devine mai plăcut.

Sfatul Medicului: Încercați să-i ajutați și să-i susțineți și pe alții să-și schimbe deprinderile de viață nesănătoase. Dacă-i veți îndemna și pe alții că e bine să-și schimbe modul de viață din unul nociv, în unul sănătos, atunci există mai puține riscuri să renunțați la modelul adoptat de dumneavoastră.

La Inceput