Alimente anti-îmbătrânire pe care trebuie să le consumați, indiferent de ce vârstă aveți

Atunci când oamenii încep să îmbătrânească se simt frustrați. Primul lucru pe care îl fac este să scoată toți banii din buzunar pentru a masca semnele – vizite la salon, machiaj, zeci de feluri de creme anti-rid. De fapt, îmbătrânirea începe din interior și devenim bătrâni, în mare parte, atunci când încetăm să consumăm ce trebuie, spune Judith Hellman, dermatolog din New York City.

„S-a dovedit că anumite substanțe nutritive pot crește lungimea telomerilor- segmente ale ADN-ului,  care se corelează cu îmbătrânirea", spune Hellman. Iată cum funcționează: Pe măsură ce îmbătrânim, telomerii se scurtează, iar ADN-ul nu se mai regenerează cu aceeași viteză. Acest proces duce la distrugerea de celule, care este, în esență,  îmbătrânirea. Un alt proces care scurtează telomerii este stresul oxidativ, în care molecule instabile provocă deteriorarea structurilor celulare. Pe măsură ce îmbătrânim organismul pierde capacitatea sa de a neutraliza aceste molecule instabile.

Lungimea telomerilor vorbește despre durata de viață a unei persoane. Totuși, există vești bune. Hellman spune că există substanțe nutritive și antioxidanți care ajută la contracararea acestor procese de îmbătrânire, și poate prelungi chiar telomerii. Iată care sunt ele:

1. Vitaminele A, C, și D

Mai sus am menționat despre stresul oxidativ. Ei bine, aceste vitamine funcționează ca antioxidanți și contribuie la ameliorarea stresului oxidativ. Vitaminele ajută pielea să arate bine. „Vitamina A neutralizează  moleculele de oxigen instabile”, spune Hellman. Aceasta stimulează, de asemenea, imunitatea, ceea ce este deosebit de important pe măsură ce îmbătrânim. Surse de vitamine A includ carne de vită, carne de pasăre, ouă și produse viu colorate, cum ar fi caise, portocale, morcovi, roșii. Încercați să consumați cel puțin 2 porții pe zi de aceste alimente pentru a menține nivelul necesar de vitamina A.

Vitamina C (din belșug în citrice) este necesară pentru dezvoltarea și menținerea  colagenului, iar vitamina D s-a demonstrat că previne îmbătrânirea pielii. Un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition a constatat că telomerii au fost semnificativ mai mari la pacienții cu cele mai înalte niveluri de vitamina D. Puteți obține vitamina D din cereale fortificate și produse lactate, deși puteți discuta cu medicul dumneavoastră despre posibilitatea de a lua suplimente.

2. Acizi grași Omega-3

Acest tip de grăsimi susțin sănătatea pe măsură ce îmbătrânim într-o serie de moduri - de la reducerea riscului de boli cardiovasculare și inflamații, la susținerea sănătății pielii și articulațiilor. Cercetătorii de la Ohio State University, de asemenea, au constatat că Omega-3 ajută la conservarea lungimii telomerilor la persoanele supraponderale, dar sănătoase. Omega 3 poate fi găsit în pește, semințe de in, nuci, uleiuri vegetale și ouă.

3. Polifenoli

La fel ca vitaminele A, C, și D, polifenolii sunt antioxidanți puternici. Aceștia se găsesc  în cantități mari în ceaiul verde și alb, precum și în struguri, semințe de struguri și boabele de cacao.

4. Curcuma

Probabil ați auzit de acest condiment comun, care are proprietăți anti-cancer, dar are capacitatea de a reduce și inflamația din organism. Este ușor de găsit în magazine așa că nu ezitați să-l adăugați la mâncăruri.

5. Magneziu

Acest mineral joacă un rol-cheie în mai mult de 300 de procese vitale ale corpului, spune medicul Lorraine Maita. „Relaxează mușchii și calmează sistemul nervos, ceea ce ne ajută să dormim mai bine”, spune ea. "Este, de asemenea, necesar pentru reglarea presiunii arteriale, sinteza proteinelor, formarea osoasă și controlul glicemiei”. În esență, magneziul ajută la menținerea funcțiilor corpului nostru și-l protejează de efectele îmbătrânirii. "Magneziul poate influența lungimea telomerilor, ajutând la integritatea ADN-ului, reduce stresul oxidativ și inflamația”, spune doctorul. Zilnic aveți nevoie de 400 mg. Încercați să consumați verdețuri cu frunze întunecate, nuci, semințe, fasole, pește și cereale integrale.

6. Resveratrol

Resveratrolul este un antioxidant găsit în vinul roșu. Acesta protejează împotriva bolilor de inimă, prin relaxarea vaselor de sânge, dar mai multe cercetări au asociat resveratrolul cu longevitatea.

7. Coenzima Q10

Aceasta enzimă joacă un rol crucial în generarea de energie pentru celulele noastre. Nu există o cantitate zilnică necesară stabilită, dar puteți obține  Coenzima Q10 din carne de vită, sardine, macrou, ficat. Vegetarienii trebuie să consume spanac, broccoli, conopidă.

Sursa foto: 
prevention.com
La Inceput