Ce boli poate provoca grăsimea de pe burtă. Soluții ca să eviți acumularea ei

Știai că acumularea grăsimii în anumite regiuni ale corpului poate fi periculoasă? Cu câțiva ani în urmă, depozitul de grăsime din cavitatea abdominală era considerat o normă. Acum aceasta se consideră un factor de risc pentru sănătate. Din punct de vedere medical grăsimea abdominală mai poate fi numită grăsime viscerală, intraperitoneală sau pur și simplu - burtă.

În acest caz nu vorbim despre pliurile cutanate care se formează la aplecare din cauza stratutului de țesut adipos subcutanat, ci despre grăsimea viscerală, care reprezintă un factor de risc al insulinorezistenței și diabetului. Aceasta duce la rândul său la creșterea riscului de accident vascular cerebral, boli cardiovasculare și câteva tipuri de cancer.

Soluția

Nu este în totalitate înțeles faptul cum grăsimea viscerală face organismul rezistent la insulină (respectiv, crește nivelul de glucoză în sânge). Una din teorii este că ficatul și mușchii devin mai puțin sensibili la insulină din cauza creșterii nivelului de acizi grași, odată cu acumularea de lipide în organism.

Fredrik Karpe, profesor de medicină metabolică la Centrul de Diabet, Endocrinologie și Metabolism Oxford, explică: ,,Ciclul grăsimii viscerale este unul dinamic; dacă nu mănânci se reduce mai rapid decât alte depozite de grăsime, însă grăsimea viscerală face ceva neplăcut. „Grăsimea pe fese și șolduri, spre exemplu, se acumulează mai greu, dar și se reduce mai dificil.

Karpe evidențiază că pe parcursul rolului său evoluționar, grăsimea abdominală generează un suport energetic semnificativ cu acizi grași, atunci când organismul are nevoie. Dar, din cauza ritmului de viață, mai mult sedentar și a alimentelor bogate în calorii,  aciizii grași se elimină chiar și fără ca noi să avem nevoie de ei pentru energie.

Dacă constituția corpului se aseamănă mai mult cu o pară sau un măr, poate depinde în mare măsură și de factorul ereditar, moștenit de la părinți. Karpe atenționează că la fel ca diabetul, grăsimea abdominală poate provoca dereglări de somn, oferind senzația unei ,,mingi de fotbal în abdomen”, care îngreuiază respirația incomodând plămânii.  

Vestea bună este faptul că grăsimea viscerală poate fi schimbată. Ce trebuie să faceți este mai multă mișcare și mâncare mai puțină. Chiar și 30-60 minute pe zi  de exerciții fizice se isprăvesc cu grăsimea abdominală. Nu este un lucru ușor, dar de aceasta depinde sănătatea.

Pentru a vedea dacă aveți probleme cu grăsimea: măsurați talia și circumferința coapselor (în jurul celei mai groase regiuni) și împărțiți talia la circumferința coapselor. Dacă rezultatul este mai mare de unu la bărbați sau mai mare de 0,85 la femei s-ar putea să aveți nevoie să scăpați de ea.

Sunteți scuzați doar de la abdomenoflexiuni, tot ce fac acestea este să ajute mușchii abdominali să mențină grăsimea în interior, însă sunt o mulțime de alte exerciții care contribuie la sănătatea și frumusețea corpului în general. Karpe s-a exprimat clar: ,,Grăsimea abdominală este nedorită și ar fi bine să nu o ai prea multă.” 

Cuvinte cheie: 
Sursa foto: 
theguardian.com
La Inceput