Exercițiile Kegel, pentru sănătatea intimă a femeilor

Exercițiile Kegel vă pot ajuta să preveniți incontinența urinară și alte probleme de sănătate ale regiunii pelviene. Acestea au fost prevăzute cu scopul de a întări mușchii din regiunea pelvisului care suportă uterul, vezica urinară, intestinul mic și rectul. Antrenamentul mușchilor pelvieni poate fi efectuat aproape oricând și oriunde.

Inițial trebuie să conștientizați beneficiile pentru sănătatea personală pe care le pot aduce aceste exerciții, apoi să urmați recomandările medicului, pentru ca ele să-și facă efectul.

De ce femeile au nevoie să-și antreneze mușchii pelvieni cu ajutorul exercițiilor Kegel?

La slăbirea mușchilor în această regiune pot contribui mai mulți factori, cum ar fi graviditatea, nașterea, intervențiile chirurgicale, înaintarea în vârstă, constipația frecventă, tusea cronică sau obezitatea.

A-ți putea avea nevoie de aceste exerciții dacă:

  • Aveți scurgeri ușoare de urină în timp ce strănutați, râdeți sau tușiți (incontinență urinară cauzată de stres).
  • Pe neașteptate vreți să urinați, deși ați făcut acest lucru cu puțin timp în urmă (incontinență urinară).
  • Aveți pierderi de scaun (incontinență fecală).

Exercițiile Kegel pot fi efectuate chiar în timpul sarcinii sau după aceasta pentru a preveni incontinența urinară.

E important să știți că aceste exerciții sunt mai puțin folositoare pentru femeile care deja au pierderi urinare severe în timpul strănutului, tusei sau râsului și pentru femeile care nu-și pot controla urinarea la umplerea vezicii (incontinența de umplere).

Cum se efectuează exercițiile Kegel?

Pentru început:

  • Identificați mușchii care trebuie antrenați. Pentru a identifica mușchii pelvieni, opriți jetul urinar în timpul procesului de urinare. Dacă vă reușește, înseamnă că a-ți identificat mușchii corect. Odată ce a-ți simțit care mușchi trebuie antrenați, puteți trece la exercițiile propriu-zise. Exercițiile Kegel pot fi efectuate în orice poziție, însă pentru început se recomandă să începeți în poziție culcată în pat.
  • Pefecționați tehnica. Încordați mușchii pelvieni, menținei contracția acestora cinci secunde, apoi relaxați-i alte cinci secunde. Repetați exercițiul de patru-cinci ori. Cu timpul puteți mări durata contracției și relaxării până la 10 secunde.
  • Mențineți concentrarea. Pentru rezultate mai bune, atrageți atenția asupra încordării doar a mușchilor pelvieni. Nu contractați mușchii abdominali, ai coapselor sau feselor. Respirați liber în timpul contracției și relaxării, evitați ținerea respirației.
  • Repetați exercițiul de trei ori pe zi. Încercați să repetați exercițiul Kegel de aproximativ 10 ori pe zi. Nu exersați în timpul urinării pentru a opri sau porni fluxul de urină. Cu timpul aceasta poate duce la golirea incompletă a vezicii urinare și la creșterea riscului de infecții ale tractului urinar.

Când trebuie efectuate exercițiile Kegel?

Aceste exerciții trebuie să facă parte din programul zilnic. Le puteți efectua aflându-vă la serviciu, stând confortabil pe scaun, dimineața la trezire sau seara înainte de somn.

Ce faceți dacă vă este greu să efectuați exercițiile Kegel?

Nu vă jenați să întrebați medicul ginecolog despre aceste exerciții. Acesta vă poate oferi sfaturi utile atunci când întâlniți dificultăți la efectuarea lor. Medicul vă poate recomanda o procedură de diagnostic a activității mușchilor pelvieni.

În unele cazuri sunt recomandate greutățile vaginale. În vagin se inserează un ou special destinat pentru această procedură, de care se atașează o greutate. Oul este susținut prin contracția mușchilor pelvieni, astfel acești mușchi se antrenează.

Când apar rezultatele?

Rezultatele pot să apară după câteva săptămâni sau luni de la efectuarea cu regularitate a exercițiilor Kegel. Pentru un beneficiu continuu, atât pentru sănătate, cât și pentru îmbunătățirea vieții sexuale, includeți exercițiile Kegel în rutina zilnică.

Sursa foto: 
7p.ro, copilul.ro
La Inceput