Cum influențează rețelele sociale motivația pentru sport și de a arăta bine

Ai devenit tot mai preocupat/ă sau obsedat/ă de a arăta bine? Faci exerciții pentru a-ți îmbunătăți aspectul sau faci exerciții pentru a te bucura? Ești influențat de mass-media, unde toți și toate au corpuri frumoase, merg la masaj și duc o viață de poveste?

Să știi că expunerea constantă la unele produse mass-media ar putea să îți creeze o imagine negativă privind corpul tău. În plus, rețelele sociale, le permit utilizatorilor să folosească filtre pentru a îmbunătăți conținutul și a gestiona aspectul acestora, alegând selectiv conținutul încărcat. În plus, utilizatorii se compară adesea cu idealuri, poate oarecum nerealiste, prezentate pe rețelele de socializare, ceea ce duce la sentimente de inadecvare și la motivația de a se apuca de dietă și exerciții fizice.

Rețelele sociale sunt diferite de media tradiționale în multe privințe. Facilitează autopromovarea și autoprezentarea. De asemenea, prezintă mai mult conținut personal, utilizatorii atribuindu-i un realism mai mare în comparație cu media tradițională. De exemplu, utilizatorii pot vedea fotografiile de la antrenamentele prietenilor ca fiind mai realiste decât cele ale celebrităților găsite în media tradițională. În cele din urmă, accesul la rețelele sociale este nelimitat, permițând utilizatorilor să vizualizeze conținut, cum ar fi fotografii și actualizări de stare, în orice moment și în mod regulat.

Femeile cu imagini corporale pozitive afirmă că exercițiile fizice regulate sunt un mijloc de a-și crește bunăstarea, mai degrabă decât de a pierde în greutate, dar au și rețelele sociale o influență?

Antrenamente eficiente pentru o viață sexuală activă. Ardeți sau nu calorii, dacă faceți sex preț de 20 de minute

Psychology today scrie despre un studiu care analizează exercițiile regulate și dieta la femeile care și-au postat rutinele de exerciții pe Instagram a constatat că femeile care au postat astfel de imagini au obținut scoruri mai mari la măsurile de exerciții și o dorință de a fi slabe în comparație cu un grup de control care a postat imagini legate de călătorii (Olanda & Tiggemann, 2017). Prin urmare, rețelele sociale încurajează oamenii să facă mai mult exerciții fizice și, dacă da, din ce motive?

Martin Graff, Ph.D., conudcătorul echipei de cercetare de la University of South Wales afirmă că: „În studiul am investigat măsura în care timpul petrecut pe rețelele de socializare este legat de nemulțumirea corporală, de dietă și de relația dintre expunerea pe rețelele sociale și imaginea corporală la femei. Mai precis, am căutat să examinăm relația dintre expunerea la sau timpul petrecut pe Facebook, Instagram și Pinterest și relația lor cu trei aspecte”.

Ideal slab — Măsura în care o persoană acceptă idealurile de atractivitate definite social și adoptă un comportament în concordanță cu acesta, de exemplu fiind de acord cu afirmația „Femeile care sunt în formă sunt mai atractive”.

Conștiința corporală obiectivă - O preocupare cu privire la modul în care ești perceput de alții.

Motivația pentru exerciții fizice — Fie pentru a controla greutatea, fie pentru a menține forma fizică.

„În general, studiul nostru a constatat că timpul petrecut de femei pe rețelele sociale a fost asociat cu niveluri mai ridicate de idealizare a unui corp perfect, conștiință corporală obiectivată și motivație de a face mișcare. Mai precis, cele care au petrecut mai mult timp pe rețelele sociale au obținut scoruri mai mari la toate cele trei măsuri în comparație cu acele femei care au petrecut mai puțin timp pe zi pe rețelele sociale”, precizează autorii studiului.

Sportul în timpul sarcinii: ce ai voie să faci și ce nu, în funcție de termen

Unul dintre motive este că rețelele sociale sunt folosite pentru comparație și autoevaluare, spun aceștia. Inițial, comparațiile pot fi inspira, deși, pe măsură ce trece timpul, femeile pot deveni frustrate, ceea ce duce la nemulțumirea corpului. Într-adevăr, studiile anterioare au descoperit că persoanele care raportează niveluri ridicate de idealizare folosesc rețelele sociale și se angajează mai des în activități legate de aspect.

Conștiința corporală obiectivată este împărțită în supravegherea corpului, acceptarea idealurilor culturale de frumusețe și o evaluare a sinelui care este determinată de aspect.

Rezultatele acestui studiu confirmă că timpul petrecut pe Facebook, Instagram și Pinterest a prezis în mod semnificativ nivelurile de motivație pentru exerciții fizice. Această constatare susține Holland și Tiggemann (2017), care au descoperit că expunerea la imaginile „fitspiration” (cele care motivează o persoană să-și mențină sau să-și îmbunătățească forma fizică) conduc la scoruri mai mari la măsurile de exerciții și alimentație dezordonată în rândul femeilor.

Cum se schimbă greutatea femeii pe parcursul vieții și cum poți preveni acumularea kilogramelor

Participanții la acest studiu erau de o vârstă tânără similară, iar cercetările viitoare ar trebui probabil să exploreze efectele utilizării Facebook, Instagram și Pinterest asupra îngrijorării privind imaginea corporală la bărbați și persoanele în vârstă.

 

Sursa foto: 
Shutterstock
La Inceput