Ce să faci ca să menții nivelul glicemiei în sânge în limite normale

Menținerea nivelului sănătos de zahăr în sânge este necesară pentru a ajuta la prevenirea bolilor acum și în viitor. Acesta poate întârzia sau preveni bolile de inimă, pierderea vederii și bolile de rinichi, precum și îmbunătăți starea de spirit în general.

Cum menținem zahărul la un nivel sănătos?

„Există modalități atât pe termen scurt, cât și pe termen lung de a reduce glicemia, dar pentru controlul pe termen lung, cel mai bine este să integrați exercițiile în stilul Dumneavoastră de viață, să mâncați alimente bogate în fibre și să evitați alimentele cu indice glicemic scăzut”, explică Trista Best, specialist american în nutriție și dietecian.

Efecte secundare ale glicemiei crescute

Nivelul zahărului în sânge trebuie luat întotdeauna în serios, indiferent dacă este prea scăzute sau prea mare. Potrivit lui Best, „nivelul cronic al zahărului din sânge poate duce la efecte secundare dăunătoare, de la o cogniție slabă, pierderea vederii și scăderea circulației sângelui, până la o posibilă amputare”.

Deși este important să fiți mereu monitorizat de medicul Dumneavoastră, există semne pe care le puteți vedea și singuri. Specialista spune că cele trei semne fizice primare care îți dau de înțeles că glicemia poate fi crescută includ:

  • sete crescută
  • urinare frecventă
  • stare de leșin

Iată câteva modificări ale stilului de viață și alimentație care vă pot ajuta să scădeți glicemia.

Gestionați-vă aportul de carbohidrați

Potrivit lui Courtney D'Angelo, autor al programului de diete GoWellness, este foarte important să țineți sub control cât și ce tipuri de carbohidrați consumați pe parcursul zilei pentru scăderea zahărului din sânge.

„Prea mulți carbohidrați consumați pot duce la creșterea nivelului de glucoză în sânge, așa că este esențial să ai o influență puternică asupra a ceea ce mănânci, cum ar fi prioritizarea cerealelor integrale față de cerealele procesate, deoarece cerealele integrale oferă o valoare nutritivă mai mare, în timp ce scad nivelul de zahăr din sânge”, spune D'Angelo.

Mâncați mai multe fibre solubile

Includerea suficientă a fibrelor în dieta Dumneavoastră nu este doar esențială în gestionarea nivelului de zahăr în sânge, dar este importantă în menținerea unui stil de viață sănătos, în general.

„Fibrele încetinesc digestia carbohidraților și absorbția zahărului, ceea ce poate ajuta la gestionarea nivelului de zahăr din sânge”, spune D’Angelo, „Consumul de fibre solubile are capacitatea de a îmbunătăți gestionarea zahărului din sânge și de a minimiza scăderea acestuia”.

Pentru mai multe fibre solubile în dietă, încercați să consumați mai mult ovăz și fulgi de ovăz, fasole, mere și citrice.

Dormiți suficient

Este important să dormiți suficient și calitativ pentru sănătatea Dumneavoastră generală, în caz contrar nivelul zahărului din sânge ar putea avea de suferit.

„Somnul ajută la menținerea nivelului de zahăr în sânge și promovează o greutate sănătoasă, așa că, dacă nu dormiți suficient și calitativ, organismul Dumneavoastră va avea dificultăți de funcționare, chiar dacă celelalte lucruri le faceți corect (adică: mâncați sănătos, faceți exerciții, etc.)”, spune D'Angelo.

„Somnul necalitativ vă poate elimina hormonii metabolici esențiali, care nu ar ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge”.

Sursa foto: 
Eatthis.com
La Inceput